Това е едно старо правило в журналистиката. И авторите се възползват от него … доколкото умеят. Сещам се и за нещо друго: «Когато куче ухапе човек, това е ежедневие. Когато човек ухапе куче, това е новина.” На нашите новинари, обаче, нещо не им се търсят новини и залагат най-вече на заглавието. За съжаление, много често заглавието има малко общо със съдържанието на материала. Все едно магазин с надпис „Дамска мода” (каквито имаше) да продава риболовни принадлежности и само в някой ъгъл да се сбутани няколко рокли.
Съвсем скоро имах възможност отново да се „насладя” на подобен материал: „ПОЛОВИНАТА МИТНИЧАРИ С ДИПЛОМИ – МЕНТЕ”. Вие какво си помислихте? Това, което казва заглавието, нали. Има някаква връзка, но не съвсем. Оказа се, че около 70 служители са проверявани за корупция и на половината от тях дипломите изглеждали “съмнителни”. Доколкото мога да смятам половината на 70 е 35. Те ли са половината от българските митничари?
На другия ден чета втори материал по въпроса – тук в блога и … втора изненада: във вестника пишеше, че „съмнителните” дипломи са издадени от Благоевград и Шумен, а в блога – Благоевград и Свищов. Не знам чии сведения са верни и не ми се проверява, но разликата е значителна. Като знам естеството на работата на митничарите, по-склонен съм да приема втория вариант.
Втори пример. Някъде в началото на премиерството на Н.В., чета заглавие „ЩЕ СГЛОБЯВАМЕ РЕНО” (или Пежо). Възрадва се моята патриотична душица. Грабвам вестника и почвам стръвно да поглъщам информацията. Пишеше за някакво посещение на Никито – тогава министър на икономиката. Срещи и разговори с политици – ей такива работи. Едва в края се споменаваше за среща с представители на въпросната фирма (по негова инициатива, не че те са си умирали за такава среща). Предложил им като планират завод в Източна Европа, да го построят у нас. Те му отговорили, че не са взели официално решение, но 99 % било сигурно, че заводът ще е в Унгария… Така де, само една сричка е разликата!
Трети пример, от мен – последен. Купил съм си един вестник, минаващ са много сериозен. Някъде вътре чета:”СТАРЦИ ИЗПОХАПАНИ ОТ ЗАЙЦИ”. Настръхнах. Веднага си представих поне два-три заека с размери на вълци, които нападат дядовци и баби и навсякъде хвърчат меса и пръска кръв. Зачитам се – човек изпохапан до смърт от кучета, друг – намушкан от собствения си бик и също не можали да го спасят… А къде е топ-новината? А, ето я: някакъв дядо бил ухапан от един от зайците си и местният фелдшер го превързал. Това е новина! Какво са два трупа? Нищо и половина!
Уважаеми журналисти, ЗАГЛАВИЕТО ПРОДАВА, НО КЛИЕНТ НЕ ЗАДЪРЖА!
Разберете това навреме, че да не ви набедят за лъжливи овчарчета! И да спрат да купуват вестниците ви.
Преимущества и ползи от честният бизнес
НОВО!ВЕЛИКДЕНСКА ПРОМОЦИЯ ЗА ВСЕКИ ЕДИН ...
"50 000 ученици болни от свински грип!"- "24 часа".
Това беше бройката на децата, които просто в този ден не са били на училище ... ама по различни причини-повечето са спрени от ясли и д.градини от самите родители;))))
Новината, трябва да въздейства и помага.
И аз не разбирам как можеш да кръстиш материал "ром спря движението по "Цариградско"", а всъщност вътре да пише как един човечец без никакво чувство за самосъхранение е решил да пресече напряко и една кола, в която е бил въпросния новинар, му е направила път да мине. Но все пак заглавия като "Хем плюят като свине, хем разнасят свински грип" (в днес.бг) бележат рекорд по посещаемост. Всичко е до търсенето. Масата харесва това, това й се предлага!
Да са само вестниците, ами телевизиите?
Даже едно сериозно издателство "Рийдърс дайджест" води от 3 години чрез писма и имейли рекламна кампания и имат страхотен "психологически" подход. Получавам писмо, в което пише "Г-жо ....., спечелихте 90 000 лв." И аз а-ха да припадна, но по-нататък чета: "Това би могло да бъде съобщението до Вас, ако... "
2. кактуси Дидо
3. калифорнийски
4. започни от днес
5. короната и пръстенът
6. u sexy thing
7. за обучението
8. източни мъдрости
9. бисери
10. utube
11. разни
12. кафе
13. да тръгне клип
14. Законите на Мърфи
15. пътепис
16. клип
17. разВихрено
18. Иван Симеонов
19. снимки с висока резолюция
20. население
21. фото-форум
22. Юлиан Попов
23. ТДУ
24. bezplatno