Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2009 08:11 - Заглавието продава
Автор: diso Категория: Политика   
Прочетен: 2023 Коментари: 8 Гласове:
5



Това е едно старо правило в журналистиката. И авторите се възползват от него … доколкото умеят. Сещам се и за нещо друго: «Когато куче ухапе човек, това е ежедневие. Когато човек ухапе куче, това е новина.” На нашите новинари, обаче, нещо не им се търсят новини и залагат най-вече на заглавието. За съжаление, много често заглавието има малко общо със съдържанието на материала. Все едно магазин с надпис „Дамска мода” (каквито имаше) да продава риболовни принадлежности и само в някой ъгъл да се сбутани няколко рокли.

Съвсем скоро имах възможност отново да се „насладя” на подобен материал: „ПОЛОВИНАТА МИТНИЧАРИ С ДИПЛОМИ – МЕНТЕ”. Вие какво си помислихте? Това, което казва заглавието, нали. Има някаква връзка, но не съвсем. Оказа се, че около 70 служители са проверявани за корупция и на половината от тях дипломите изглеждали “съмнителни”. Доколкото мога да смятам половината на 70 е 35. Те ли са половината от българските митничари?

На другия ден чета втори материал по въпроса – тук в блога и … втора изненада: във вестника пишеше, че „съмнителните” дипломи са издадени от Благоевград и Шумен, а в блога – Благоевград и Свищов. Не знам чии сведения са верни и не ми се проверява, но разликата е значителна. Като знам естеството на работата на митничарите, по-склонен съм да приема втория вариант.

Втори пример. Някъде в началото на премиерството на Н.В., чета заглавие „ЩЕ СГЛОБЯВАМЕ РЕНО” (или Пежо). Възрадва се моята патриотична душица. Грабвам вестника и почвам стръвно да поглъщам информацията. Пишеше за някакво посещение на Никито – тогава министър на икономиката. Срещи и разговори с политици – ей такива работи. Едва в края се споменаваше за среща с представители на въпросната фирма (по негова инициатива, не че те са си умирали за такава среща). Предложил им като планират завод в Източна Европа, да го построят у нас. Те му отговорили, че не са взели официално решение, но 99 % било сигурно, че заводът ще е в Унгария… Така де, само една сричка е разликата!

Трети пример, от мен – последен. Купил съм си един вестник, минаващ са много сериозен. Някъде вътре чета:”СТАРЦИ ИЗПОХАПАНИ ОТ ЗАЙЦИ”. Настръхнах. Веднага си представих поне два-три заека с размери на вълци, които нападат дядовци и баби и навсякъде хвърчат меса и пръска кръв. Зачитам се – човек изпохапан до смърт от кучета, друг – намушкан от собствения си бик и също не можали да го спасят… А къде е топ-новината? А, ето я: някакъв дядо бил ухапан от един от зайците си и местният фелдшер го превързал. Това е новина! Какво са два трупа? Нищо и половина!

Уважаеми журналисти, ЗАГЛАВИЕТО ПРОДАВА, НО КЛИЕНТ НЕ ЗАДЪРЖА!

Разберете това навреме, че да не ви набедят за лъжливи овчарчета! И да спрат да купуват вестниците ви.



Тагове:   клиент,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miralyub - Прясно е. . от оня ден. . . "50 ...
02.11.2009 08:55
Прясно е.. от оня ден...
"50 000 ученици болни от свински грип!"- "24 часа".
Това беше бройката на децата, които просто в този ден не са били на училище ... ама по различни причини-повечето са спрени от ясли и д.градини от самите родители;))))
цитирай
2. diso - Мира,
02.11.2009 09:17
май мернах нещо такова:))
цитирай
3. miaa - Здравей Приятелю..благодаря ти за съдържателния постинг.
02.11.2009 12:34
Много информации ни заливат, а важното и същественото в живота ни не винаги се забелязва или не му се обръща внимание.
Новината, трябва да въздейства и помага.
цитирай
4. diso - miaa,
02.11.2009 13:36
по скоро ни поднасят "продаваеми" новини, а когато и те липсват - "продаваеми" заглавия.
цитирай
5. weasell - лошото е,
02.11.2009 15:18
че не самите журналисти, репортери, новинари измислят и поставят заглавията, които наистина често просто заблуждават читателя. Последната дума винаги е на редактора. Просто той не приема обикновено заглавие, заглавие, което само по себе си няма да "удари" читателя.
И аз не разбирам как можеш да кръстиш материал "ром спря движението по "Цариградско"", а всъщност вътре да пише как един човечец без никакво чувство за самосъхранение е решил да пресече напряко и една кола, в която е бил въпросния новинар, му е направила път да мине. Но все пак заглавия като "Хем плюят като свине, хем разнасят свински грип" (в днес.бг) бележат рекорд по посещаемост. Всичко е до търсенето. Масата харесва това, това й се предлага!
цитирай
6. lotos16 - Да се смееш ли, да плачеш ли?
02.11.2009 16:02
На това му били казвали пазарен маркетинг :) :) :)
Да са само вестниците, ами телевизиите?
Даже едно сериозно издателство "Рийдърс дайджест" води от 3 години чрез писма и имейли рекламна кампания и имат страхотен "психологически" подход. Получавам писмо, в което пише "Г-жо ....., спечелихте 90 000 лв." И аз а-ха да припадна, но по-нататък чета: "Това би могло да бъде съобщението до Вас, ако... "
цитирай
7. diso - weasell,
02.11.2009 16:59
има един принцип в рекламата, че усилената реклама ускорява успеха на добрата стока и съответно провала на лошата. Когато човек няколко пъти се подведе от заглавията, логичното е, на тези вестници да им "излезе име".
цитирай
8. diso - lotos16,
02.11.2009 17:01
аз съм получавал дайе ключ за колата, която "вероятно" печеля и за да мога да го пробвам трябва да ...:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3313441
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930