Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2011 11:21 - До под кривата круша
Автор: diso Категория: Туризъм   
Прочетен: 11799 Коментари: 22 Гласове:
28


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Още не се е развиделило, но вече съм на компютъра. Пиша. Политика... икономика... обществени отношения... А ламарината на прозореца се обажда: туп... туп... туп. Вали. А аз редя "светлото бъдеще". Отвреме навреме се чува по-бързото "ту-туп, ту-туп" или направо скоростното "тап-тап-тап-тап". Вали си сериозно.
Вече се развиделява. Навън е мрачно. И леко мъгливо.
Потискащо.
Неволно поглеждам календара. Събота е. Какви сериозни теми ме гонят?
Най-много да докарам някого до дълбока депресия и самоубийство...
Все едно, днес няма да мога да оправя света... или даже само родната страна.

Пренасям се в друго време - преди няколко месеца. Нещо като спомен от бъдещето:

Петъчна привечер в края на април - денят е достатъчно дълъг, а комарите още не са почнали да излизат. Какво по-хубаво време за по бира с приятели...
- Татко, ще ме караш ли утре на екскурзия? - изстрелва синът ми още преди да съм го видял. С компанията му непрекъснато обикалят из квартала и не съм усетил кога се е появил.
- Може. Защо да не може!? А къде?
Споменава нещо за хижа "Добра вода" и изчезва преди да съм го разпитал по-подробно.
С бирата бях дотук...
Колко пъти им обещаваха да ги водят на екскурзия от училището, но все оставаха излъгани. Сега класната е измислила да се иде на планина, но не чрез училището, а като съвместно занимание на родители и деца в извънучебно време.

Събота сутрин е. Вече сме при хижа "Добра вода". Оказа се, че повечето родители не могли да си отменят другите ангажименти и само докараха децата. Възрастните сме само аз и жена ми, класната с мъжа си и още една майка.
Учителката и съпругът й са стари планинари. Обясняват на децата основните правила. Господинът споменава нещо и за туристическите пътеки, които тръгват от хижата: към курорта "Св. Константин", към "Дъното" на язовир "Батак"...
Ние поемаме по първата, но само до местността Потом, за да имат време децата да поиграят.

image

image

image

image

image

image

image
Увлечен в снимане, изоставам и замалко да се изгубя. Добре, че пътеката личи, а и вървя по-бързо от останалите. Настигам ги и продължавам да снимам.

image

image

image
Простотията няма граници. Домъкнали са се чак тук да си изхвърлят боклука. Спестявам ви цялата купчина...

image

Първи признаци, че наближаваме целта. Допреди 20 години тук е било нещо като вилна зона - по Постановлението за пустеещите земи. Сега са останали само няколко вили. Ток няма.
image

image

image

image

image
Как само му светят очите! Като филм на ужасите!

image

image

image
Както би казал Чехов: "Видите ли на снимка "черешово топче", до края на произведението, то ще гръмне!"

image
Забелязвате ли колко много овощни дървета са нацъфтели? Целият дол е бил с овощни градини. Сега са оцелели само най силните. Учителката разказва, че есента тук се вихри пенсионерски "консервен туризъм" - всеки ден баби и дядовци идват с по 1-2 чанти и берат каквото намерят - сливи, ябълки, круши...

image
Ето резултата от над половинчасовото катерене - стигнах до под кривата круша.
Ама без кавички...
В този момент се чува вик:
"Внимание! Ще стреля-я-я-ям.".


image

image
Топчето пукна.

image
Челядинки. Даже в низината не съм ги виждал толкова рано.


image

А така изглежда светът през една дупка в Кривата круша.
От другата страна е пътят обратно към дома.





Гласувай:
28



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tit - Взеха вече да пукат топчетата, значи!!!:))
19.02.2011 11:34
Дано по-скоро дойде тази зелена пролет!
Поздрав!
цитирай
2. diso - Дано по-скоро дояде тази зелена ...
19.02.2011 11:38
tit написа:
Дано по-скоро дояде тази зелена пролет!
Поздрав!

Почти "се хвенахме за зеленото", Теди. Само да не излезе "зелен хайвер":))
цитирай
3. sevdabg - Красиви места
19.02.2011 11:51
Много добре си направил, че си се разходил с дечицата в тези красоти.
Това зарежда :)))

Поздрави !
цитирай
4. razkazvachka - Ммммм - разкошна пролет! Искам и аз!
19.02.2011 12:22
а шестата картинка отгоре надолу я имаше някога в учебника ми по биология - затова ми беше любимият предмет:)))
цитирай
5. diso - Много добре си направил, че си се ...
19.02.2011 13:49
sevdabg написа:
Много добре си направил, че си се разходил с дечицата в тези красоти.
Това зарежда :)))

Поздрави !

И пак ми се разхожда. Само чакам да се постопли.
цитирай
6. diso - а шестата картинка отгоре надолу я ...
19.02.2011 13:50
razkazvachka написа:
а шестата картинка отгоре надолу я имаше някога в учебника ми по биология - затова ми беше любимият предмет:)))

И на мен ми беше от любимите предмети. С такива картинки е пълно в планината:))
цитирай
7. ckarlet - Браво за хубавата идея на тази уч...
19.02.2011 14:03
Браво за хубавата идея на тази учителка!!!
Снимките са невероятно хубави! Децата имат нужда от подобни разходки!
Поздрави! И как само ми липсва тази зеленина!
цитирай
8. diso - Браво за хубавата идея на тази уч...
19.02.2011 14:16
ckarlet написа:
Браво за хубавата идея на тази учителка!!!
Снимките са невероятно хубави! Децата имат нужда от подобни разходки!
Поздрави! И как само ми липсва тази зеленина!

Мястото е екстра за ходене и с деца - достига се сравнително лесно и има какво да се види, освен забавленията. Историята има продължение:))
цитирай
9. teachme - здрасти:)
19.02.2011 14:17
от миналата пролет ли ги къташ:)) прекрасно зелено, особено на 3 и 4 сн. и по-надолу също!!
не си падам много планинарка, дай ми моренце на мен, но си спомням подобни
екскурзионни летувания от детството и аз:) поздрави!
цитирай
10. diso - Да, от пролетта си ги кътам:))
19.02.2011 14:31
teachme написа:
от миналата пролет ли ги къташ:)) прекрасно зелено, особено на 3 и 4 сн. и по-надолу също!!
не си падам много планинарка, дай ми моренце на мен, но си спомням подобни
екскурзионни летувания от детството и аз:) поздрави!

Без да се усетя, съм ги снимал с висока резолюция и все не ми се хващаше с тях - подбор от още стотина, преоразмеряване, сваляне в блога... Накрая се оказа, че чааст от преоразмерените трябва да се намалят още:(
Иначе, адски ми се искаше да ги споделя:))
цитирай
11. miaa - Поздравления, Diso!
19.02.2011 19:06
Хубаво е сред природата! Благодаря за хубавите мигове:)
цитирай
12. diso - Хубаво е сред природата! Благодаря ...
19.02.2011 19:15
miaa написа:
Хубаво е сред природата! Благодаря за хубавите мигове:)

Добре дошла си, miaa:))
цитирай
13. dorichela - На тази хижа какви спомени имааа...
20.02.2011 10:12
На тази хижа какви спомени имааааааааааааааааааааам :) Още ли я държи Баташки?
цитирай
14. diso - На тази хижа какви спомени имааа...
20.02.2011 10:42
dorichela написа:
На тази хижа какви спомени имааааааааааааааааааааам :) Още ли я държи Баташки?

Не знам, Дори:(( Едната се оказа на моя бивша колежка, че и едното куче :))
цитирай
15. gita969 - Супер разходка
20.02.2011 12:54
и нас ни заведе в планината. Това им е хубаво на снимките. За тях сезони и време няма.И наистина браво на учителката. Който обича природата гледа да заплени и другите.
цитирай
16. diso - Това им е хубавото на Родопите
20.02.2011 14:52
Предлагат страхотни възможности за разходка и не изискват специална подготовка.
цитирай
17. yuliya2006 - ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА ...
20.02.2011 21:57
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - РОДОПИТЕ


С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
18. diso - ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА ...
20.02.2011 22:13
yuliya2006 написа:
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - РОДОПИТЕ


С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

Разбира се, Джу:))
цитирай
19. yotovava - Пролет иде,
20.02.2011 22:13
и се види.
Поздрав
Валя
цитирай
20. diso - Пролет иде, и се види. Поздрав...
20.02.2011 23:16
yotovava написа:

Пролет иде,
и се види.
Поздрав
Валя

Пролетта си идва, независимо от нашите желания. Остава да се подготвим и да я чакаме.
цитирай
21. inel379 - Всичко отново се буди за живот!
22.02.2011 02:45
А кривата круша е прекрасна!
Направо се влюбих в нея!:)
цитирай
22. diso - А кривата круша е прекрасна! Н...
22.02.2011 07:56
inel379 написа:
А кривата круша е прекрасна!
Направо се влюбих в нея!:)

Явно е понесла много удари от живота, но все още се държи:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3307980
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930