Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2010 23:15 - До "Снежанка" и обратно
Автор: diso Категория: Туризъм   
Прочетен: 23862 Коментари: 40 Гласове:
41

Последна промяна: 04.09.2010 23:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Беше преди две-три седмици. Любимата, докато ми говореше нещо, изведнъж спря, както когато се кани да смени темата и подхвана: „Знаеш ли какво си мисля – предстоят почивни дни покрай Съединението…”

А-а-а, не – повече никакви ремонти и подобни за годината! Винаги така започва в такива случаи. Но този път няма да се дам – ще откажа твърдо и категорично. Точно се канех да й предложа да идем някъде из планината, например до пещерата „Снежанка” и сега… „Ще ми се да идем до пещерата „Снежанка”  и детето иска да види пещера… пък е и толкова наблизо…”.

Това вече беше изненада! Точно такова предложение не очаквах и… се съгласих. Остана само да дойде набелязаният ден…

Аз никога не бях посещавал тази пещера, а тя е ходила като дете, но нищо не помни. И започнахме проучване – тя в нета, аз сред приятели на по биричка. После си обменяхме информацията…

Накрая дойде Денят – мрачен, с натежали от влага сиви облаци - единственият с прогноза за валежи. Все пак се очакваха за „следобедните часове” и ние не се отказахме. Натоварихме се в колата с един куп чанти – сякаш сме тръгнали на почивка. Чудих се колко ли от нещата ще ни потрябват, но не спорих – нали колата щеше да ги вози. Важното беше, че взех фотоапарата – със заредена батерия и с изчистена памет.

Бяхме проучили, че от Пещера трябва да хванем пътя за Батак, после да отбием вляво след няколко километра, да не спираме на първия паркинг, а да продължим до втория, откъдето се продължава по маркирана пътека, наричана „1000-та крачки”... Е, не излезе точно както си го представях, но се справихме. Първо, оказа се, че отбивката е на не повече от километър след Пещера – отлично обозначена. Оттам пътят започва отвратително, но после преминава сравнително поносим планински път – доста запазен асфалт, две коли се разминават някак и… е стръмен. Така и не разбрах къде трябваше да е „първият” паркинг, но пътят ме отведе право до паркинг при началото на еко пътеката – отново отлично обозначена и поддържана. За разлика от други места, по пътя до „Снежанка” не можете да се изгубите или да се заблудите. Изкачването до пещерата не е много трудно, по-скоро „средно трудно” – ако можете да изкачите стъпалата на 8-10-етажен блок, ще се справите.

Като се качихме горе се наложи да изчакаме 30-40 минути до часа за пускане на групата (влиза се на „… и 15 минути”, а входът е 4 лв.(3 за учащи и за пенсионери) – точно време за снимане на околностите. През повечето време обикалях, защото не ми се слушаше непрекъснатото мърморене не една служителка – колко много работели те… за разлика от колегите им другаде,  колко били добри в работата си те… за разлика от колегите им другаде, колко били онеправдани те… за разлика от колегите им другаде… Прекъсваше само, за да се озъби на някой, имал неблагоразумието да я попита за информация. И все напомняше, че вътре не се снима – да прибираме фотоапаратите дълбоко в багажа… Май е по-добре, че не ни се падна да влиза с нас…

Подробности за пещерата вижте ТУК и ТУК.

 image

image 

 

image
 
image

 image


image


image


image 


image

image

image
  Точно отсреща (сн. долу) се боричкаха две катерички - ту се катерека по дърветата, ту слизаха и препускаха по килима от листа, а от време на време търкулваха по някое камъче надолу.


image


image


image
 
image

image

image

image

image

image

image

"Беседата" вътре си заслужаваше. Даже един прилеп видяхме. Само ми беше странно, че са дали имена на някакви дребни образувания, а доста по-интересни и като големина, и като форма си нямаха или поне не ги споменаха.

По принцип, спазвам забраните, но в такава многолюдна група и при толкова пълна пещера, как да устои човек?

image

image

image

image

image
Виждате ли колко са близки сталагтитът и сталагмитът, даже казах на сина ми, че може и да доживеем да ги видим съединени, но точно тогава чух гида да казва, че ще образуват стактон след около 150 години.

image

image

image

Следва "Залата с виметата". Защо ли така са я нарекли?
image

image

image

image

image

image

image

image

На слизане срещнахме доста хора. Постоянно се разминавахме с някого, а долу паркингът беше пълен с МПС-та – поне 20 – до крайслера – москвич, до буса – малка градска кола… Предложих да отскочим и до Батак, но идеята не се прие. Затова пък се отбихме в Пещера и даже се сдобих с маратонки – „мно’о яки”.

Точно преди да влезем в колата заваля…

image

Накрая наминахме да видим един стар(ама мно-о-ого стар) приятел. Не можеше да не разкажа на Алеко за пътуването си. Сега, когато е окован в камък, му остава само да слуша.



Тагове:   пещера,   обратно,


Гласувай:
41



1. tota - Чудесна разходка из нашата земя хубава, Дисо!!
04.09.2010 23:27
Благодаря ти за разказа и за снимките, които си постнал! Приятни почивни дни!
цитирай
2. diso - Благодаря ти за разказа и за сним...
04.09.2010 23:28
tota написа:
Благодаря ти за разказа и за снимките, които си постнал! Приятни почивни дни!

Приятни и на теб, tota!
Колко по-малко е удоволствието от разходката, ако не е споделена с приятели:))
цитирай
3. innamorata - И аз не съм била там.
04.09.2010 23:58
Благодаря, че ме заведе :)))
цитирай
4. diso - Благодаря, че ме заведе :))) Сега ...
05.09.2010 00:04
innamorata написа:
Благодаря, че ме заведе :)))

Сега ще я видиш виртуално, а някой ден - и реално:)) Пожелавам ти го!
цитирай
5. ckarlet - Точно такива разходки са най-ху...
05.09.2010 07:53
Точно такива разходки са най-хубавите, Diso!
Поздрави и от мен!
цитирай
6. iliada - Привет ,diso:)
05.09.2010 08:22
Едина вълшебена разходка в един още по вълшебен свят!:)
цитирай
7. mamas - Добро утро, Дисо!
05.09.2010 08:33
Имал си късмет със служителката ;-)

И аз посетих скоро една пещера (наред ми е, дано успея днес да направя постинга). Нашият водач (много любезен възрастен човек) ни предупреди на излизане да скрием фотоапаратите...
В "Снежанка" не съм ходила, благодаря за интересните снимки и хубавата разходка в околностите!
Нека и днешният почивен ден ти донесе красиви мигове!
цитирай
8. diso - Точно такива разходки са най-ху...
05.09.2010 08:44
ckarlet написа:
Точно такива разходки са най-хубавите, Diso!
Поздрави и от мен!

Екстра беше:))
цитирай
9. diso - Едина вълшебена разходка в един още ...
05.09.2010 09:00
iliada написа:
Едина вълшебена разходка в един още по вълшебен свят!:)

Като в твоите картини:))
цитирай
10. diso - Имал си късмет със служителката ;-) ...
05.09.2010 09:02
mamas написа:
Имал си късмет със служителката ;-)

И аз посетих скоро една пещера (наред ми е, дано успея днес да направя постинга). Нашият водач (много любезен възрастен човек) ни предупреди на излизане да скрием фотоапаратите...
В "Снежанка" не съм ходила, благодаря за интересните снимки и хубавата разходка в околностите!
Нека и днешният почивен ден ти донесе красиви мигове!

Явно си има причина за забраните, само дето никой не я обясни. Надявам се и днес да "изскокне" нещо:))
цитирай
11. krassko - Прекрасни места имаме
05.09.2010 12:14
И трябва да ги показваме, че ми е писнало от реклами за Анталия и Метеора.
цитирай
12. mileidi46 - Tolkova uvlekatelno ,,vodi6'' sus sebe si...
05.09.2010 14:09
Blagodarq!!
Kolko mnogo ne6ta ne znam i 4e su6testvuvat v Bulgariq!!
Blagodarenie na vseki ot vas priqteli nau4avam...az sigurno nikoga nqma6e da gi,, vidq'',ako ne bqxte vie..
Vinagi s udovolstvie pose6tavam bloga ti,priqtel4e..:))
цитирай
13. katan - Ех, приятелче!
05.09.2010 14:13
Върна ме някъде във времето, когато бях в 5-ти или 6-ти клас!
И аз като жена ти не си спомням почти нищо от пещерата, освен едно неосъзнато чувство на детски страх..., но това е време от преди около ... абе, много години:))).
И само така - никакви ремонти по никое време, защото с тях се пропускат много неща, които ти умееш да ни разкажеш и покажеш по един неповторим ДИСОВКИ начин!
Накрая малко ме натъжи с това:" Сега, когато е окован в камък, му остава само да слуша."
Но ... АЛЕКО си е ЩАСТЛИВЕЦЪТ и сигурно е щастлив дори така!
Поздрави и поздравлления от мен!


цитирай
14. razkazvachka - Браво на вас! И специално - поздрави за снимките:)))
05.09.2010 14:29
И аз не съм ходила там от миналото хилядолетие...
цитирай
15. diso - И трябва да ги показваме, че ми е п...
05.09.2010 14:50
krassko написа:
И трябва да ги показваме, че ми е писнало от реклами за Анталия и Метеора.

Трябва! Хареса ми това, че почти всичко до и в пещерата беше сравнително добре поддържано. Като се замисля, май почти не видях надписи на чужди езици... а трябва чужденците да знаят за нашите красоти и да могат да стигнат до тях и сами.
цитирай
16. diso - Blagodarq!! Kolko mnogo ne6ta ne ...
05.09.2010 14:51
mileidi46 написа:
Blagodarq!!
Kolko mnogo ne6ta ne znam i 4e su6testvuvat v Bulgariq!!
Blagodarenie na vseki ot vas priqteli nau4avam...az sigurno nikoga nqma6e da gi,, vidq'',ako ne bqxte vie..
Vinagi s udovolstvie pose6tavam bloga ti,priqtel4e..:))

Ползата е взаимна - я колко неща от "чужбината" ни показваш ти:))
цитирай
17. diso - Върна ме някъде във времето, когато ...
05.09.2010 14:56
katan написа:
Върна ме някъде във времето, когато бях в 5-ти или 6-ти клас!
И аз като жена ти не си спомням почти нищо от пещерата, освен едно неосъзнато чувство на детски страх..., но това е време от преди около ... абе, много години:))).
И само така - никакви ремонти по никое време, защото с тях се пропускат много неща, които ти умееш да ни разкажеш и покажеш по един неповторим ДИСОВКИ начин!
Накрая малко ме натъжи с това:" Сега, когато е окован в камък, му остава само да слуша."
Но ... АЛЕКО си е ЩАСТЛИВЕЦЪТ и сигурно е щастлив дори така!
Поздрави и поздравлления от мен!

Е, няма как да оставя и в къщи да е неподдържано, но наистина трябва да отделям повече време за разходки. Днес бях на едно такова място - наглед "нищо и никакво", но може да се окаже уникално не само за България, но и за Европа.
А къде е и с какво е толкова забележително - малка тайна... до следващата ни среща:))
цитирай
18. diso - И аз не съм ходила там от миналото ...
05.09.2010 14:56
razkazvachka написа:
И аз не съм ходила там от миналото хилядолетие...

Пак си по-напред от мен - аз изобщо не бях ходил там:))
цитирай
19. queerfish - ахахахаа, Дисо, това кошче за бо...
05.09.2010 16:11
ахахахаа, Дисо, това кошче за боклук ме развесели искрено!
Поздрави и усмивки! :)
цитирай
20. diso - ахахахаа, Дисо, това кошче за бо...
05.09.2010 16:38
queerfish написа:
ахахахаа, Дисо, това кошче за боклук ме развесели искрено!
Поздрави и усмивки! :)

Как да не си хвърлиш боклука в него:))
цитирай
21. анонимен - Снежанка. На пещерите само женски имена трябва да се слагат.
05.09.2010 17:07
Хубава разходка ни подари-точно колкото да пожелаем да отидем.
Не казваш дали името й подхожда?!
цитирай
22. miaa - Уютно и интересно е при теб! Благ...
05.09.2010 17:35
Уютно и интересно е при теб! Благодаря ти за хубавите снимки и мигове Diso!
Усмивки:)
цитирай
23. diso - Хубава разходка ни подари-точно ...
05.09.2010 18:00
анонимен написа:
Хубава разходка ни подари-точно колкото да пожелаем да отидем.
Не казваш дали името й подхожда?!

Очаквах да е още по-бяла, но не съм разочарован. Поне името звучи красиво, не като "Духлата", например:))
цитирай
24. diso - Уютно и интересно е при теб! Благ...
05.09.2010 18:01
miaa написа:
Уютно и интересно е при теб! Благодаря ти за хубавите снимки и мигове Diso!
Усмивки:)

Благодаря за пожеланията, miaa! Приятно ми е да се отбиваш:))
цитирай
25. opj - Мдам
05.09.2010 18:21
Който има време трябва да посети и ягодинската :)
цитирай
26. inel379 - Както винаги си направил забележителни снимки!
05.09.2010 19:42
Природата сама говори!
А пещерните са направо уникални!
Браво на теб, че не са те спипали!
Наистина се усъвършенстваш все повече и повече!
Разкошна разходка!
Благодарности за споделеното!
Желая ти хубав празничен ден утре!:)
цитирай
27. diso - :))
05.09.2010 19:44
opj написа:
Който има време трябва да посети и ягодинската :)

Дано да се намери време!
цитирай
28. diso - Природата сама говори! А пеще...
05.09.2010 19:46
inel379 написа:
Природата сама говори!
А пещерните са направо уникални!
Браво на теб, че не са те спипали!
Наистина се усъвършенстваш все повече и повече!
Разкошна разходка!
Благодарности за споделеното!
Желая ти хубав празничен ден утре!:)

Природата е страхотен творец. За нас остава да пазим създаденото от нея и да му се радваме:)
цитирай
29. peppy33 - hodila sum i az tam mnogo e krasivo ...
05.09.2010 19:52
hodila sum i az tam mnogo e krasivo naistina :) radost za vseki bulgarin e,4e tuka ima takiva raiski kut4eta!
цитирай
30. diso - hodila sum i az tam mnogo e krasivo ...
05.09.2010 19:59
peppy33 написа:
hodila sum i az tam mnogo e krasivo naistina :) radost za vseki bulgarin e,4e tuka ima takiva raiski kut4eta!

Радвам се, че успях да отида и вече ми се ходи идо друга някоя пещера. Да видим кога пак ще ми се удаде случай:))
цитирай
31. tili - Който го може си го
05.09.2010 20:28
може! Браво! Специални благодарности за снимките от пещерата!!! На нас папараците такива забрани ни действат като червено на бик, нали ;))) Веднага се настървявам, иначе може и да не отворя калъфа, хахах:)
Хубава почивка, приятел!
цитирай
32. elinora - Страхотна пещера!
05.09.2010 21:00
Ходила съм поне три пъти и винаги ми е интересно и откривам нови неща там! Много е красиво! Дисо, Снежанката не е много интересна, като фигура, но залата на музикалните инструменти ме впечатли и тази на виметата :)))))
цитирай
33. diso - може! Браво! Специални благода...
05.09.2010 21:59
tili написа:
може! Браво! Специални благодарности за снимките от пещерата!!! На нас папараците такива забрани ни действат като червено на бик, нали ;))) Веднага се настървявам, иначе може и да не отворя калъфа, хахах:)
Хубава почивка, приятел!

Де да се сетят да направят снимането задължително - някой път ще се окаже, че цялата група си е "забравила" фотоапаратите:)) Веднъж бяхме в планината 70-80 човека - повечето пушачи, но огънчето беше "кът" - само 3 клечки кибрит. Наложи се да има "дежурен пушач" за поддържане на огънчето и... изведнъж на всички им мина желанието да пушат:))
цитирай
34. diso - Ходила съм поне три пъти и винаги ми е ...
05.09.2010 22:04
elinora написа:
Ходила съм поне три пъти и винаги ми е интересно и откривам нови неща там! Много е красиво! Дисо, Снежанката не е много интересна, като фигура, но залата на музикалните инструменти ме впечатли и тази на виметата :)))))

Особено пък "Снежанка"-та... трудно бих я забелязал. Виж, "Горилата" до нея си имаше очевАдна прилика. Погледни първата снимка от пещерата - колко са впечатляващи фигурите зад дългия бял сталагмит, а не ги и споменаха...
цитирай
35. yuliya2006 - Щом казва любимата. . ще слушаш. . ...
06.09.2010 22:28
Щом казва любимата..ще слушаш..ясно! А теб слънчице има ли те на снимка в постинга..така просто питам?

Джул
цитирай
36. diso - Не-е-е, няма ме
06.09.2010 23:07
yuliya2006 написа:
Щом казва любимата..ще слушаш..ясно! А теб слънчице има ли те на снимка в постинга..така просто питам?

Джул

Нали някой трябваше да държи фотоапарата:)))
цитирай
37. sevdabg - А защо?
07.09.2010 09:52
Не-е-е, няма ме

Нали някой трябваше да държи фотоапарата:)))
[/quote]

Ако съдя по снимките и текста - си сладурче;)

Дори Голям Сладур Си :)))))))))))))))))))))
цитирай
38. diso - Не-е-е, няма ме Нали някой т...
07.09.2010 19:23
sevdabg написа:
Не-е-е, няма ме

Нали някой трябваше да държи фотоапарата:)))


Ако съдя по снимките и текста - си сладурче;)

Дори Голям Сладур Си :)))))))))))))))))))))
[/quote]
Най-големия:))))
цитирай
39. pepelqnka - красиво е Дисо. . . На мен все не ми ...
13.09.2010 11:03
красиво е Дисо...На мен все не ми остава време за такива удоволствия!
цитирай
40. shaffi - снежанка
07.10.2010 20:21
е една от най-красивите пещери!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3308187
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930