Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2009 20:00 - Снимки на колела
Автор: diso Категория: Регионални   
Прочетен: 32443 Коментари: 56 Гласове:
14



Тази есен на няколко пъти не използвах колата, а други ме возиха. Това си има и предимство - можех да си щракам свободно, без да се налага да спирам. Има си и недостатък - заради фокусирането на снимачката, невинаги се появяваше това, което исках. Друг път се получаваха неочаквани неща, но в интерес на снимката.

image
Снимането срещу слунцето не е в интерес на детайлността на изображението, но успях да уловя поне контурите на Бесапарските ридове - дом на някои редки за страната животни и птици. Името им няма нищо обюо със Столетницата - идва от Бесапара - главното селище на бесите.
Някои хора са започнали да стягат оранжериите.

image
Пречиствателната станция. Строителството й стана историчаско, но накрая обектът беше завършен. Толкова успях да хвана от буса и в движение.

image
Тук се вижда малко повече от нея. Освен, че плащаме двойно по-скъпа вода, сме и спокойни, че не замърсяваме реката.

image
Понаучих номерата на телефона и ... почти улучих обекта - Винарната, където се прави "Енира". Сериозна инвестиция си е. И красива. Само дето майсторът е иззидал колоните с наклон, при това различен. Не се научиха да работят с инструменти и това си е!

image
Избата е в дъното. Отблизо е истинско произведение на архитектурния дизайн, а лозята сега си почиват. За тази година "са се отчели".

image
Вече сме в Испериховското поле. Бесапарските ридове се виждат по-добре, когато слънцето не е насреща. Щялата долина - хиляди декари, беше известна с ябълките си. След началото на промените ги изкорениха, а сега наново се засаждат- тъмната ивица зад зеленината. А самата зелена нива е жито - вероятно след жътвата ще се засади късно зеле или праз.

image
И това овче стадо успях да уловя с телефона, но "обезглавих" кучето. Уверявам ви, че си е живо и здраво!

image
Нова черешова градина. Садили са зеле, да използват мястото, докато е малка.

image
Пенсионерски клуб в Исперихово. Не го членувам, защото май са два. Не беше труден обект, защото е точно да спирката.

image
Нива с праз. Вероятно има повече стока отколкото на най-големия пазар в страната. Не успях да снимам огромния камион, на който товареха зеле - направо от нивата. Като в текезесарските времена.

image
Родопите започват от тук - Горката над Козарско. От стари времена е била обезлесена за пасища. С намаляването на добитъка, започва отново да се покрива с гора.
А аз поемам обратно.


image
Не се чудете! Не исках да снимам празна нива, а орач с кон отляво на дървото, но телефонът го е изпуснал.

image
Зелева нива. В дъното се вижда каруцата на собственика. Няма да забогатее от нея.
В края на нивите - срещу върха на хълма, бялата точка е куполът на параклис сред полето.


image
Църквата в Исперихово.

image
Вече прехвърлихме билото на Бесапарските ридове. От северната им страна има кариери за варовик.

image
И предприятие за преработката му.

image

image
"Пазарът на производителя" край Огняново или както всички го наричат Борсата. Възникнала естествено на другия бряг на Марица, като място за среща на производителите и търговците на плодове и зеленчуци, известно време се развиваше стихийно и беше неуредена - лете - прахоляк, в дъжд - кал. Интересна гледка бяха автобусите с регистрация от половината области и докарали "екскурзианти" на пазар. После местните управници решиха да я премахнат и да направят модерна близо до магистралата. Следваха месеци на "война" - разгонване на продавачите от полицията, установяване на друго място... Накрая местната власт склони да я остави и даже направиха асфалтиране, заслони, тоалетни с бани, заведения и складове.

image

image
В Огняново някои са подготвили оранжериите, а други - не. Зависи от културата, която ще отглеждат.

image
Минаваме над река Луда Яна. Като гледа човек, трудно може да повярва, че след всеки по-голям дъжд се появява опасност от наводнения, а се случва и да прехвърли дигите. Много хора са си направили импровизирани "ферми". Някои даже живеят тук - да се грижат за животните и да ги пазят. Доколко е законно, не знам...

image
"Фермите" от по-близо. От другата страна на пътя е пречиствателната. Конкурират се кой да пусне по-гадна смрад, но засега животновъдите "печелят".

image
Минаваме "завоя на смъртта", а аз го изпуснах с телефона. Един лек на вид завой, на който колите неспасяемо занасят, ако са позасилени. Преди имаше големи тополи, в които често спираха невнимателните шофьори. Поне веднъж годишно, с двигателя на колата спираше и сърцето на поне един пътуващ.
После отрязаха тополите и направиха яка и висока мантинела. Отново е "прегазена" и някой може да излети в нивата.
В далечината се виждат блоковете при КАТ.
Първи опит да ги "уловя" - успешен.


image
Втори опит - фал: докато телефонът "се накани", изскочиха дървета и храсти.

image
"Попадение - входната табела!" - ще каже някой. Е, не точно... аз се целех в блоковете. Табелата "изскочи", когато свалих снимките в компютъра. Да речем 1,5:1,5.

image
Промишлената зона се разраства - до скоро тук беше нива, а сега продават дърва за огрев.

image
Пловдивска. Преди десетина годиниградът свършваше при хоризонта. Сега има строежи още поне километър след него. През пролетта я ремонтираха и преасфалтираха и сега е удоволствие да се кара по нея. Точно "да се кара", а не "да се препуска" - първо има светофар, а след него е КАТ.

image

Предстои ми слизане и гледам да се приготвя.
До скоро!





Гласувай:
14



1. xfire - Добре си попътувах, а снимката с ...
17.12.2009 20:25
Добре си попътувах, а снимката с орача и коня е култова:)))
цитирай
2. allbi - ехе :))
17.12.2009 20:34
тенкс,
за чудесната разходка :)
цитирай
3. diso - С орача, дето го няма:))) Така е ...
17.12.2009 20:36
С орача, дето го няма:)))
Така е понякога - снимам нещо, а него го няма, снимам друго, а се появява неочаквана изненада.
Сещам се и за вица:
Посетител на изложба гледа едно чисто платно в рамка и табелка:"Крава пазе на поляна"
Пита художника:
- И къде е тревата?
- Ами, кравата я е изпасла.
- Аз крава не виждам.
- Да не е луда да седи на поляна без трева!
цитирай
4. diso - allbi,
17.12.2009 20:37
дай някоя рима, де :))
цитирай
5. allbi - ами
17.12.2009 20:40
пловдивката си ме вдъхнови
пътя за насам хвани :))
цитирай
6. diso - Не, че е много далече, а и зимата р...
17.12.2009 20:43
Не, че е много далече, а и зимата работи в полза на разходките до тук и там:))
цитирай
7. cefulesteven - Свежарска разходка. И аз много о...
17.12.2009 20:49
Свежарска разходка. И аз много обичам да снимам в движение, но нямам ръката ти. Доста добър е фотоапарата ми, но не го правя както трябва. Все пак обичта си остава. Утре пак по пътя към София ще щракна.

Хубаво пътуване си направих сега с постинга ти.
цитирай
8. elinora - Брей,
17.12.2009 21:20
къде я намери тази ръждясала табела на Пазарджик, тц,тц,тц...
цитирай
9. tit - И кучето си е с глава!:))
17.12.2009 21:51
Свежи околности имате!:)))
цитирай
10. diso - cefulesteven,
17.12.2009 22:24
ти имаш ръка и сърце за писане - аз не мога да пиша толкова добре. А кадрите ти с котенцето и кученцето бяха невероятни:))
Лек път и приятно снимане!
цитирай
11. diso - Ели,
17.12.2009 22:26
на влизане, срещу разклона з Мирянци. Не съм я търсил, тя се е "намърдала" в кадъра :))
цитирай
12. diso - tit,
17.12.2009 22:27
tit написа:
Свежи околности имате!:)))

къде е? А, да - кадърът в "чернови" ме е подвел :)))
цитирай
13. lotos16 - :))))
17.12.2009 22:37
Разходка из окръга - разширяваш кръгозора...
А Луда Яна не случайно се казва така - в детските ми спомени е скътан разказът на майка ми за голямо наводнение, причинено от Луда Яна в района на близките до Пазарджик села.
цитирай
14. diso - lotos16,
17.12.2009 22:42
Луда Яна уж е малка, но е много луда - дълга е и има голям водосбор. Не знам тя ли минава през Панагюрище, но после дълго кара успоредно на Средна гора и чак тогава извива на юг. Ако се случи да вали повсеместно, тя събира много вода и наводнява местата, през които минава.
цитирай
15. lotos16 - Дисо,
17.12.2009 23:02
Луда Яна минава през Панагюрище, но там е още много малка. Аз съм я виждала между Крали Марко и Черногорово през летния сезон и си личеше докъде стига при пълноводие. Сериозна ширина.
цитирай
16. diso - lotos16,
17.12.2009 23:16
там са й оставили доста място, но виж под този мост колко са й стеснили коритото.
цитирай
17. tili - А няма ли и софийска,
17.12.2009 23:34
че то Пазарджик си е на 15 минути от София ;-))) По ми е лесно до там, отколкото от Люлин до Младост!
цитирай
18. tashy - Благодаря ти за приятната разхо...
17.12.2009 23:37
Благодаря ти за приятната разходка:)
цитирай
19. miaa - Много е свежо и приятно при теб,Diso !
17.12.2009 23:49
Какво общо имат" бесите" с тази местност?
Това са древни славянски племена, които са населявали, Родопите, нали!? От тях произлизат бесарабските българи.
цитирай
20. diso - tili,
18.12.2009 06:22
имало е "Софийска", но сега носи друго име. И как да не е така, като има поне 3 "пътя към София":))
Една вечер, в час пик, въртях 40 минути от Централна гара до Орлов мост. От там, за малко повече си бях у нас.
цитирай
21. diso - tashy,
18.12.2009 06:23
радвам се, че намина:))
цитирай
22. diso - miaa,
18.12.2009 06:29
бесите са траки, обитавали района - част от Родопите, Бесапарските ридове и дилината между тях. Бесарабските българи са преселници - основно от Източна България. Даваш ми идея да разкажа някой път за тях. Благодаря ти:))
цитирай
23. nicodima - Ти си нещо като позакъснял Екзюпери : ))...
18.12.2009 08:44
"Не се чудете! Не исках да снимам празна нива, а орач с кон отляво на дървото, но телефонът го е изпуснал."
Боа, налапала слон / помниш ли началото на "Малкия принц"/...
Като гледах оранжериите си спомних за наш семеен приятел от Пазарджик, който се жалваше, че като видят пазарджишката регистрация на колата му, шофьорите му подвиквали: "Ей, зеленчук!" : )
Хубава е зелята ни, Дисо, а толкова по-хубава и уредена може да бъде само ако наистина го пожелаем всички...
цитирай
24. lagrima - И на мен ми хареса разходката. . ., но ...
18.12.2009 08:55
И на мен ми хареса разходката...,но фаворита ми е снимката на църквата.Прекрасна е! :)
цитирай
25. yuliya2006 - ЕЙ РАЗКАЗВАЧО ЛЮБИМ И СНИМКИ, СН...
18.12.2009 09:06
ЕЙ РАЗКАЗВАЧО ЛЮБИМ И СНИМКИ, СНИМКИ..ВСИЧКО РАЗПОЗНАХ И ТИ БЛАГОДАРЯ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
26. miaa - Грешка на езика....
18.12.2009 09:19
Точно така бесите са древни тракийски премена..
Но аз наистина бях чела , че те са се преселили на изток ,като пресичат границите на България и от тях произлизат бесарабските българи..Трябва да го намеря този документ, вероятно е една от хипотезите за произхода им.Аз ти благодаря ,Diso!
цитирай
27. diso - nicodima,
18.12.2009 09:20
или той е подранилият Аз:))
Шегувам се, разбира се - уникален е!
Това ми беше идеята:каква я мислех, каква стана:))
Произвеждат хората зеленчуци, но все по-малко остават желаещите, защото работата е много, а накрая я спечелят малко, я загубят много:((
цитирай
28. diso - lagrima,
18.12.2009 09:44
lagrima написа:
И на мен ми хареса разходката...,но фаворита ми е снимката на църквата.Прекрасна е! :)

не е голяма, но я поддържат хората:))
цитирай
29. diso - Поздрави, Джу!
18.12.2009 09:46
Сигурен бях, че ще ги разпознаеш:))
цитирай
30. diso - miaa,
18.12.2009 09:49
възможно е и да си чела нещо такова. Ще ми бъде интересно и на мен.
Чисто ми се случва да мисля за друго, докато говоря и в бързането се получават неволни грешки:))
цитирай
31. miralyub - Беше ми интересно. Много. Тенкс...
18.12.2009 11:03
Беше ми интересно.
Много.
Тенкс!
Чакаме следващата разходка!
цитирай
32. diso - Мира,
18.12.2009 11:48
прати малко сняг:))
цитирай
33. miralyub - това не искай- че ше ти дойде в пов...
18.12.2009 14:18
това не искай- че ше ти дойде в повече!:))))
при нас е АД!
сутринта правих пъртини до работата...
цитирай
34. cvetnica - Страхотна разходка, diso!
18.12.2009 16:12
Благодаря!
Хубаво е да се порадваш на зелено и слънчице в тази люта, снежна виелица!
Весели празници!
цитирай
35. diso - Мира,
18.12.2009 16:27
подочух... А при нас опитва да напича. Нощес валя много дъжд, но така и не стана на сняг:((
цитирай
36. diso - cvetnica,
18.12.2009 16:29
поне сняг си имате.
Време е сняг да снимам!
цитирай
37. frina - diso,
18.12.2009 17:17
чудесно настроение, благодаря, много мило ми става от тези снимки.:))
цитирай
38. diso - frina,
18.12.2009 17:25
защото са правени с настроение :))
цитирай
39. frina - diso,
18.12.2009 17:39
това е най-важното, ако не си вложил част от себе си в тях, не се получава...Харесва ми, че са уловени безброй миниистории с различен привкус. Браво!:)
цитирай
40. katan - Домиля ми!
18.12.2009 17:52
Чак ми се доплака!
Огняново го познах от "раз"...
А тази нива или градина с праз - къде ли се намира?
Околко нас празът "изчезна" от пазара...
Поздрави!
цитирай
41. diso - frina,
18.12.2009 17:56
благодаря ти! Обичам да върша работата от сърце, а и снимките не са чак толкова красноречиви, та да разкажат сами историята.
цитирай
42. diso - Катя,
18.12.2009 17:58
намира се в края на Исперихово, но празът вече е прибран. Тук все още се среща по пазара.
цитирай
43. mimayordanova - Интересен фотопътепис. . . Хареса ...
18.12.2009 18:40
Интересен фотопътепис... Хареса ми. Аз в момента съм в чужбина и всичко ми се стори много близко, скъпо и мило... И нивите, и зелето, и тръните... И всичко!!!...
цитирай
44. basst - На мен ми харесва снимката с пенс...
18.12.2009 19:57
На мен ми харесва снимката с пенсионерския клуб и църквата! Уж още не съм за там, но сградите са привлекателни ;) Сега остава да ме осветлиш, как качваш снимки от телефон, защото аз явно не мога...нали съм технически идиот!!! :)
цитирай
45. irka66 - Връщаш ме в родното село на майка ми, което е близо до Пазарджик -
18.12.2009 20:03
- Варвара!!!
Там карах летните си ваканции като малка, а сега толкова рядко ходя там!!!
Благодаря за приятната разходка !!!!!!!
Хубава вечер!
цитирай
46. diso - mimayordanova,
18.12.2009 21:18
може да си има министър за българите в чужбина, но и ние - обикновените граждани, правим каквото можем :))
Приятна вечер от мен!
цитирай
47. diso - basst,
18.12.2009 21:22
сигурен съм, че главата ти е наред (даже и с техниката). Телефонът си има Блутут, купих и за компа и ... даже с оскъдните ми познания настроих Блутута на компа и на телефона. Внимание! - като приключиш свалянето, изключи блутута на телефона, защото изтощава батерията. Надявам се да съм бил полезен :))
цитирай
48. diso - И ти ли, irka66:))
18.12.2009 21:24
Хайде още един от Варвара да се появи и отивам да снимам за пост:)))
цитирай
49. анонимен - Предпочитам снимките ти
18.12.2009 22:11
Много реални и в застой , макар и на колела , обстановката в тях не е мръднала от 20 години ! Автентичност и застой ! Израдвах се на тревата ! А тази снимка със стадото е супер ! Благодаря за разходката ! Аз съм била веднъж само в Пазарджик и имам спомен ,че по улиците му беше пълно с хора .Така разхождат се наляво , надясно . . .
Поздрав от мен и свера и ми снимай някой пазарджиклия , за спомен !
цитирай
50. diso - lidis,
18.12.2009 22:38
поздрави на Севера! Предполагам, не е особено студено (потяхному).
А ние в Пазарджик се чувстваме "прецакани" - как се намери сняг за цялата държава, а за нас - не:((
Наистина са ми интересни твоите снимки за страна, която едва ли скоро ще посетя! Продължавай!
цитирай
51. анонимен - Не се знае кой е прецакан !
18.12.2009 22:59
Нямате ли милионери или и от там сте прцакани ?
Миналата година за Бъдни вечер ,нашият сняг се забави и тогава един от градските милионери направи дарение няколко милиона за изкуствен сняг , тъй като искал да зарадва децата !? След два дни от дарението наваля истински сняг. Така ,че той се прецака !
Тази година сняг в изобилие и студ ! Днес беше минус 26 !
Щасливци сте вие на топло ! Придиша ми се по български ! На север от ниските температури дишането куца ! Поздрав и дишайте и заради мен !
цитирай
52. diso - Пращам ти малко "нашенски" студ
18.12.2009 23:07
Сега е към минус 4 - за пръв път пада под нулата за тази година и за пръв път локвите замръзват.
цитирай
53. theladybird - :)
18.12.2009 23:27
Много познато, малко носталгично... Повечето неща съм ги виждала и наживо, и беше приятно припомняне :) била съм и вътре в пречиствателната станция (малка е, но не зле направена), и във Вила Вилекула (жалко, че собствениците не са българи, като националистка ми се иска всичко хубаво да си е наше), и в Огняново покрай прословутия пазар на плодове...
Благодаря за разходката!
цитирай
54. diso - Калинчице,
18.12.2009 23:39
ами ти си облетяла целия район:))
Но все ще намеря нещо, което не си видяла:)
цитирай
55. анонимен - ?
05.12.2010 12:30
kade.... sa.... kurtinkite na ...koleletata aaaa.... za6toto nqmate .... nali ....?
цитирай
56. diso - :))
07.12.2010 07:20
анонимен написа:
kade.... sa.... kurtinkite na ...koleletata aaaa.... za6toto nqmate .... nali ....?

Имам предвид, че е снимано от превозно средство:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3310847
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930