Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2012 20:24 - Аман от "аналитици"!
Автор: diso Категория: Политика   
Прочетен: 7674 Коментари: 20 Гласове:
31

Последна промяна: 09.05.2012 06:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Поредната доза мъртвородени "анализи".

Съгласен съм, че отработването не е качествено само в държавния сектор. В частния, който си има работа, си я върши. Най-много, собствениците, "да си бият камшика" нанякъде. Да не забравяме и това, че много частни фирми си работят и в събота.
Знам и във фирми, където се почива с всички, но се отработва, само ако има работа за довършване, но се плаща пълна заплата, защото заплащането е за "свършена работа". Ако няма несвършена и се почива, значи не е допусната "загуба".
Фирмите търпели загуби, защото почиват, когато контрагентите им в чужбина работят. Ако е така, значи губят и в обратния случай. Да забраним на чужденците да почиват ли? Глупости! Просто работата се пренастройва, за да се свърши в пълен обем.
Аман от "анализатори", на които се плаща основно за запълване времето на телевизиите и колоните на вестниците! Нека някой да излезе и да каже честно, колко от анализите им са се оправдали!
И още един въпрос, с който често се спекулира - българите сме били сред "най-мързеливите", защото имаме много почивки за празнични дни. Първо, поне 1-2 празника се падат в събота или в неделя. Второ, колко дни платен отпуск се полагат у нас и колко от тях РЕАЛНО се ползват?! Трето - нека сравним 35-часовата с 40-часовата работна седмица - 250 работни дни по 1 час = 250 работни часа годишно и 36 работни дни при 7-часов ден повече за нашите.
Наистина ли работим по-малко?

И още нещо по повод установените "загуби" за родната икономика. Според авторите, в дните, когато се отработва, не се работи качествено, а дали би се работило качествено в дните между празниците, ако нямаше сливане на почивните дни.
Дали бихме работили по-добре на 30-ти април, например?





Гласувай:
31



1. miralyub - нямам нищо против да работя по пр...
08.05.2012 20:56
нямам нищо против да работя по празници, щом ми се плаща в тези дни извънредно.
цитирай
2. diso - нямам нищо против да работя по пр...
08.05.2012 21:12
miralyub написа:
нямам нищо против да работя по празници, щом ми се плаща в тези дни извънредно.

Не мисля, че е точно по темата, но и при мен е така. Мога да работя по всяко време, стига заплащането да си заслужава.
цитирай
3. sparotok - !
08.05.2012 21:26
Имал съм възможност да обикалям по света и да сравнявам. Ние българите като цяло не сме изобщо мързеливи. Да, има и индивиди, за които човек се чуди дали вече не са преминали в царството на сенките, но такива хорица се срещат във всяка държава...

Анализаторите, които твърдят, че българите са мързеливи явно имат предвид само себе си:)

Повечето българи работят така, че, ако западняците се опитат да имитират ще припаднат...

Аз даже нямам почивен ден:)
цитирай
4. diso - sparotok,
08.05.2012 21:38
моите впечатления са подобни - българинът, поставен при ясни правила, изисквания и подходящо заплащане(на запад) работи не по-зле от хората там, а у нас все повече хора отказват да се трудят, заради условията, при които са поставени тук.
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Къде се работи по 35 часа седмично, ...
08.05.2012 21:53
Къде се работи по 35 часа седмично, че да се преместя и аз там?:))) Така де, ще имам време повече за постинги:)))
цитирай
6. diso - Къде се работи по 35 часа седмично, ...
08.05.2012 22:39
kasnaprolet9999 написа:
Къде се работи по 35 часа седмично, че да се преместя и аз там?:))) Така де, ще имам време повече за постинги:)))

Няма да ти кажа, за да не избягаш:)))
цитирай
7. sparotok - условия
09.05.2012 00:46
diso написа:
моите впечатления са подобни - българинът, поставен при ясни правила, изисквания и подходящо заплащане(на запад) работи не по-зле от хората там, а у нас все повече хора отказват да се трудят, заради условията, при които са поставени тук.


Всичко опира до условията. В подходяща среда учениците ще учат добре, работниците ще са продуктивни, лекарите - хуманни и добри специалисти...

Условията оформят обществото сякаш е от глина, истинските господари са тези, които могат да създадат условията...
цитирай
8. diso - Подходящи условия и наказания...
09.05.2012 06:50
sparotok написа:
diso написа:
моите впечатления са подобни - българинът, поставен при ясни правила, изисквания и подходящо заплащане(на запад) работи не по-зле от хората там, а у нас все повече хора отказват да се трудят, заради условията, при които са поставени тук.


Всичко опира до условията. В подходяща среда учениците ще учат добре, работниците ще са продуктивни, лекарите - хуманни и добри специалисти...

Условията оформят обществото сякаш е от глина, истинските господари са тези, които могат да създадат условията...


Вчера бях в Пловдив. Все съм виждал пресичане на червено, но такова чудо - никъде! За 20-30 секунди, докато светеше червеното, минаха 15-20 човека и всички до един пресякоха. Ако бяха на запад, дали нямаше още първият да бъде глобен?
цитирай
9. ckarlet - Според мен всичко се свежда до са...
09.05.2012 07:42
Според мен всичко се свежда до самосъзнанието и дисциплината на българина, Diso. И най-вече се отнася за управляващите и тогава се стигне дообикновения човек...
Българинът не е мързелив. Но на места работи при нечовешки условия.
Поздрави за актуалната тема!
цитирай
10. diso - ckarlet, благодаря!
09.05.2012 07:51
Самосъзнанието и дисциплината са хубави качества. Те обаче трябва да се създават и да се стимулират. Избирателите трябва да контролират хората, които са избрали да управляват, а властта трябва да контролира дали се спазват законите, които са издали.
Права си за условията на труд. Важни са и условията на заплащане, както и качествата на работодателите.
цитирай
11. ok3223 - Всичко се свежда
09.05.2012 08:00
до условия, организация и доброто заплащане.
Това са обективните факгори.
Доброволни,дисциплина, самосъзнание и тн.това са допълнителни екстри, които се срещат може би в 10% от харата
Никой не разчита само на тях.
цитирай
12. diso - Всичко се свежда до условия, орг...
09.05.2012 08:07
ok3223 написа:
Всичко се свежда до условия, организация и доброто заплащане.
Това са обективните факгори.
Доброволни,дисциплина, самосъзнание и тн.това са допълнителни екстри, които се срещат може би в 10% от харата
Никой не разчита само на тях.

Напълно съм съгласен:))
цитирай
13. mariniki - и това се знае...
09.05.2012 09:13
че много от хората си осигуряват работа за през почивните дни и
отпуските си, за някой лев към бюджета си... та така, че повечето хора работят
и без почивни дни...
цитирай
14. nicodima - Сега - дай да се разберем! : )
09.05.2012 11:45
Не сме мързеливи, наистина, но много си пречим един на друг...
Имаме сериозни дефицити във възпитанието, и то най-често в областта на отговорността - към работата и към другите.
Царе сме да прехвърляме отговорност, да накараме някой друг да работи вместо нас, да прехвърляме задълженията си. Затова се въведоха писмените трудови характеристики, ако всеки си знаеше отговорностите, нямаше да ги има. Инициативи се поемат от единици, другите са стадо! Мълчащо, или под сурдинка роптаещо. Никой не взема съдбата в собствените си ръце, все някой им е виновен за положението, все някой друг трябва да свърши неприятната работа...
Дотук с народопсихологията... Обикновено разпасаният нашенец се стяга на Запад, защото там няма само условия, там има строги правила!
Да безспорно средата и условията имат значение, но откъде идва демотивацията? Само от ниското заплащане ли?
Демотивацията идва от горе, от политическите кръгове, от които нищо добро не виждаме! И това пропускат анализаторите! От липсата на правила, в които трябва да живее обществото, или ако ги има правилата, от двойния стандарт при спазването им. Защото се оказва, че правилата са за едни, но не важат за други.
Такива работи!
цитирай
15. diso - че много от хората си осигуряват ...
09.05.2012 12:05
mariniki написа:
че много от хората си осигуряват работа за през почивните дни и
отпуските си, за някой лев към бюджета си... та така, че повечето хора работят
и без почивни дни...

И това го има.
В тази връзка, се замислих - колко много хора работят допълнително, извън основната си работа. И колко много изобщо не работят.
цитирай
16. diso - nicodima,
09.05.2012 12:08
недостатъчните правила и неспазването на тези, които са налице, наистина е сериозен проблем.
цитирай
17. diso - Но от анализатор до анализатор има ...
10.05.2012 20:33
aries70 написа:
Но от анализатор до анализатор има голяма разлика - поне в моята област :)))

Професията, която съм учил е свързана с много анализи и затова съм използвал кавички:)) Тази е и причината много да се дразня от непрофесионални или откровено манипулативни изпълнения.
цитирай
18. alexs - "И още един въпрос, с който ...
11.05.2012 10:56
"И още един въпрос, с който често се спекулира - българите сме били сред "най-мързеливите""
Това е най-голямата лъжа!!!.... защо като отидат да работят навън българите стават по работни от европейците???
цитирай
19. анонимен - "И още един въпрос, с който ...
13.05.2012 18:24
alexs написа:
"И още един въпрос, с който често се спекулира - българите сме били сред "най-мързеливите""
Това е най-голямата лъжа!!!.... защо като отидат да работят навън българите стават по работни от европейците???

Защото така им изнася на крадливите ни бизнесмени. Как иначе хем ще ни ограбват,хем ще ни псуват,че уж българите са мързеливи. А те какви са? Може би турци или еничари? Тия палати как ги построиха?
цитирай
20. diso - "И още един въпрос, с който ...
13.05.2012 20:29
анонимен написа:
alexs написа:
"И още един въпрос, с който често се спекулира - българите сме били сред "най-мързеливите""
Това е най-голямата лъжа!!!.... защо като отидат да работят навън българите стават по работни от европейците???

Защото така им изнася на крадливите ни бизнесмени. Как иначе хем ще ни ограбват,хем ще ни псуват,че уж българите са мързеливи. А те какви са? Може би турци или еничари? Тия палати как ги построиха?

Що за криза е това - и богатите богатеят, и цените се качват... Само заплатите падат.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3302797
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031