Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2010 17:22 - Толерантността ми сЯ сломи
Автор: diso Категория: Политика   
Прочетен: 13150 Коментари: 28 Гласове:
29


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
"Тате, какво е "възпитан човек"? - наскоро попита синът ми.
И побърза да отговори:
"ВЪЗ питан" е човек, когото питат, ама несъвсем - и да го питат, не се интересуват наистина от мнението му."
Това ли било? А аз се чудех защо някои хора под "възпитан" разбират "балък".
Е, аз не искам да ме имат за балък!
Кои ли са тези ТЕ?
Ами, много от пушачите и законодателите, например.
Не става дума за това, дали пушенето е вредно, колко и за кого. Става дума за това, че не ми е приятно да се прибирам от кафе и после да осмърдявам цялото жилище на тютюнев дим. А такава е тенденцията за близките няколко месеца. И трябва да избирам - или се примирявам, или не ходя по заведения в студения сезон, защото в целия град само в сладкарниците не се пуши(не от грижа за клиентите, а защото сладкото поема миризмата) и в едно заведение има салон за непушачи (където персоналът пали цигара от цигара).
Питам аз: ние - непушачите, по-маловажната част от населението ли сме?
СПОРЕД ЗАКОНОДАТЕЛИТЕ - ДА.
Много щял да пострада бизнесът на ресторантьорите, ако се забрани пушенето на обществени места! А с това не дискриминират ли търговците на алкохол, като забраняват пиенето преди шофиране? Какво да кажат горките търговци на дрога?
Не - пушенето било необходимо на националната икономика!
Щом уж го забранят, скачат куп известни кресльовци-пушачи и... законът се отменя. Велислава Дърева гръмко обяви: "Аз съм престъпник!" и заклейми последната забрана, приета преди около година и после отменена, преди да е влязла в сила.  Андрей Слабаков заяви, че не е пълноценен в работата си, когато не пуши но не се и замисли дали не пречи с цигарата си на някой колега. Не - важното е на него да му е добре!
Ей такива мисли се завъртяха в главата ми отново, със завръщането на студа по нашите земи. И с днешният пресен случай:
Заради студеното време, с детето не обикаляхме много, а набързо се мушнахме в едно близко заведение. Уж отвън са преградили едно местенце - който иска да си пуши на воля и да не осмърдява вътре... Всъщност, вътре - на около петнайсетина квадрата  се бяха събрали поне толкова пушачи, че направо не се дишаше. Затова избрахме да сме отвън - може да не е топло, но поне въздухът е чист.
Точно седнахме и... двама от пушещите излязоха и дойдоха да си "пафкат" при нас, с обяснението "Вътре не се диша!" и изобщо не ги трогна несъгласието ни да одимяват и при нас...

Уважавам избора на всеки да пуши или не, но не съм съгласен нечий избор да пречи на моя избор ДА НЕ ПУША.

И, понеже не става с убеждение, смятам, че пушенето трябва да се забрани в заведения, където вентилацията е недостатъчна и няма обособени помещения за пушачи и за непушачи, а там, където е невъзможно отделянето на помещение за пушачи, пушенето да е забранено. И накрая - забраните да се следят ефективно - иначе няма смисъл.


Само да не ми излизат с номера, че икономиката ще загуби от забраната.

Ще загуби малко бюджетът, но истинската загуба ще е за цигарената и за лекарско-фармацевтичната мафии.

Те ли са по-важни от избора на няколко милиона българи?
Време е да престанем да сме "ВЪЗ питани" и да ни питат по-често!








Тагове:   бюджет,


Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - много маймуни се навъдиха в този ...
05.12.2010 17:52
много маймуни се навъдиха в този блог
може и да са си били тук и да са се спотайвали до сега в храстите
цитирай
2. djgator - Съгласен съм с теб!
05.12.2010 17:57
Логиката е проста: Пушачите пречат и вредят на непушачите, а не обратното! Доказано е и че причиняват болести на пасивните пушачи, които с нищо не са им виновни.
цитирай
3. diso - много маймуни се навъдиха в този ...
05.12.2010 18:01
анонимен написа:
много маймуни се навъдиха в този блог
може и да са си били тук и да са се спотайвали до сега в храстите

Ако ми поразгледаш данните, ще разбереш, че съм от "старите" маймуни.
цитирай
4. diso - Логиката е проста: Пушачите пречат ...
05.12.2010 18:05
djgator написа:
Логиката е проста: Пушачите пречат и вредят на непушачите, а не обратното! Доказано е и че причиняват болести на пасивните пушачи, които с нищо не са им виновни.

А у нас май цялата система е такава - има ли каца с мед - сипи й лъжица с катран:((
цитирай
5. razkazvachka - У нас няма логика,
05.12.2010 19:42
вместо това имаме, таковата, как му се викаше - да де, сборище на смешници, дето в петък ги гледаме по Парламентарен контрол - ама това не мяза нито на парламент, нито на контрол:)))
цитирай
6. diso - вместо това имаме, таковата, как му ...
05.12.2010 22:56
razkazvachka написа:
вместо това имаме, таковата, как му се викаше - да де, сборище на смешници, дето в петък ги гледаме по Парламентарен контрол - ама това не мяза нито на парламент, нито на контрол:)))

Те си знаят защо са там...
цитирай
7. teachme - Оооо...
06.12.2010 08:44
Дисо...ти си се разписал отново:) ама кой да види:) много работа, ей! по цял ден и не на комп като повечето пишещи тук:)
За пушенето съм съгласна с теб, макар че и аз попушвам понякога:)
но преди време изпуших последна цигара от кутийката и забравих да си купя нова:))
Хубав да е денят...тук грейна слънце:)
цитирай
8. nicodima - Отвращението ми към публичните личности е заради популяризацията на пороците като цяло...
06.12.2010 11:20
Какво се учудваш на Слабаков и Дърева, то акълът им ясно защо е толкова - интоксикирани мозъци : ))... А пък несъобразяването с другите е най-изразената черта от българската народопсихология!
цитирай
9. анонимен - До автора
06.12.2010 12:12
Пич, вземи да си оправиш живота, така че да се почувстваш удовлетворен. Сега здраво те тресе сивото ти ежедневие и си го изкарваш на хората. Като ти пречат пушачите, не ходи в заведения за пушачи. Има достатъчно такива. На мен ми пречат такива като теб, които постоянно се лигавят и хленчат за всичко и се чудят кого да обвинят затова, че се чувстват неудовлетворени от жалкия си живот. Напоследък сред вас лумпените и психически нестабилните е много модерно да плюете пушачите.
цитирай
10. diso - Добре дошла, Тийч:))
06.12.2010 13:51
teachme написа:
Дисо...ти си се разписал отново:) ама кой да види:) много работа, ей! по цял ден и не на комп като повечето пишещи тук:)
За пушенето съм съгласна с теб, макар че и аз попушвам понякога:)
но преди време изпуших последна цигара от кутийката и забравих да си купя нова:))
Хубав да е денят...тук грейна слънце:)

Който иска да си пуши, но да могат и непушачите да ходят на обществени места, без риск да се приберат осмърдяни на тютюн.
(И аз съм припалвал, ама това е тайна, нали :)))
цитирай
11. diso - Точно това ме дразни - демонстративното несъобразяване с другите
06.12.2010 13:52
nicodima написа:
Какво се учудваш на Слабаков и Дърева, то акълът им ясно защо е толкова - интоксикирани мозъци : ))... А пък несъобразяването с другите е най-изразената черта от българската народопсихология!

Както и законовото му толериране.
цитирай
12. diso - До ан. 9: Пич, чети преди да коментираш
06.12.2010 13:54
анонимен написа:
Пич, вземи да си оправиш живота, така че да се почувстваш удовлетворен. Сега здраво те тресе сивото ти ежедневие и си го изкарваш на хората. Като ти пречат пушачите, не ходи в заведения за пушачи. Има достатъчно такива. На мен ми пречат такива като теб, които постоянно се лигавят и хленчат за всичко и се чудят кого да обвинят затова, че се чувстват неудовлетворени от жалкия си живот. Напоследък сред вас лумпените и психически нестабилните е много модерно да плюете пушачите.

Прочети поне потъмненото!
цитирай
13. demonwind - По принцип пуша, особено когато къркам,
06.12.2010 14:54
но едно от нещата, които най-мразя, е да вляза в заведение, а вътре дима от цигарите да прилича на гъстите паяжини от "Индиана Джоунс и Храмът на обречените". Отделно че вътре е просто престъпление да влезеш с малко дете, да не говорим, че на такова място не бих запалил цигара. В някои западни държави дори на непушачите се дават допълнителни бонуси от работодателя. Много просто - пушачът отделя от работното си време, за да ходи да пафка, а през това време другите блъскат вместо него. Но не е само в България проблема - има го и в Испания (особено когато има мачове и кафенетата, където има телевизори, са пълни), и в Гърция, и в Италия, въобще в южните страни. Има го дори и в Белгия, из кафенетата в турските и турско-циганско-негърските махали...
цитирай
14. diso - Точно това имам предвид
06.12.2010 20:50
Всеки има право да пуши или не, но е желателно да се съобразява и с останалите. Ако не го правят, нужно е законът да го наложи.
Имам познати пушачи, които никога не пушат в жилището си, нито допускат други да го правят - за да не мирише. Мнозина искат разрешение да запалят, макар и не всички.
цитирай
15. анонимен - dragi mi gospodine
06.12.2010 22:49
dragi mi gospodine.u6a4ite kopuvat cigari,nie s vas ne.pu6a4ite pravjt oborot i ikonomi4eski rastej.nie s vas-ne.zatova dragi mi gospodine,te sa tolerirani,a nie s vas-diskriminirani.edin savet,dragi mi gospodine/bezplaten/:stoite si v ka6ti,polzite sa:njma da se pribirate smardj6t na pepelnik,njma da vi se trovjt belite drobove,njma da nalivate jalkite si lev4eta s kafenetata,a u doma,njma da podtikvate deteto si da stava pasiven pu6a4,njma da habite nervi zaradi otno6enieto kam nepu6a4ite.s nai dobri pojelania za vsi4ki bade6ti praznici i delnici.
цитирай
16. diso - dragi mi gospodine. u6a4ite kop...
06.12.2010 23:19
анонимен написа:
dragi mi gospodine.u6a4ite kopuvat cigari,nie s vas ne.pu6a4ite pravjt oborot i ikonomi4eski rastej.nie s vas-ne.zatova dragi mi gospodine,te sa tolerirani,a nie s vas-diskriminirani.edin savet,dragi mi gospodine/bezplaten/:stoite si v ka6ti,polzite sa:njma da se pribirate smardj6t na pepelnik,njma da vi se trovjt belite drobove,njma da nalivate jalkite si lev4eta s kafenetata,a u doma,njma da podtikvate deteto si da stava pasiven pu6a4,njma da habite nervi zaradi otno6enieto kam nepu6a4ite.s nai dobri pojelania za vsi4ki bade6ti praznici i delnici.

Мога да продължа: преместваме се край рекичка на поляна сред гората - няма плащане за ток, нама за вода и телефон, за кабелна и за нет... Че каква ще й е файдата на държавата от нас:))
Не съм съгласен, че пушачите правят по-голям оборот от непушачите. Просто парите отиват за друго.
цитирай
17. tit - Ха, ха, хааааа - знаеш, че съм върл пушач!:))
07.12.2010 23:30
И от най-яростните защитници на правото да се пуши...
Бът - без да се досажда на непушачите!!!
Истината е, че нас пушачите ни дръстят като брашнен чувал и това ме озлобява! Щелта на поредната "последна" забрана беше да се притъпи ропота от увеличението - непосилно за повечето пушачи на цените на цигарите!
В резултат на което станахме престъпници - аз от месеци не съм си купувала легални цигари!
Пуша като циганска печка, тютюнът мирише наистина ужасно. Когато отивам да спя оставям дрехите, с който съм била облечена, докато съм била в пушилнята навън на простора, щото иначе осмърдяват стаята, в която спим!
Истината е, че не им дреме ни за пушачите, ни за непушачите - само да се пълни бюджета, че да има от къде да смучат "техните" фирми!
А иначе - да зачиташ правото на другия наистина е въпрос на възпитание, не - на тютюнопушене!:)))
Наистина кафенета за непушачи в провинцията почти няма /т.е. - такива, в които не се пуши/!
Ма то е, щото скапания ни живот е подчинен на принципа "Всичко е пари!" и собствениците не инвестират в добри вентилационни системи, да речем!
В по-добрите кафенета, където са монтирани такива, пушекът не се усеща, ама кафето е два лева...:)))
Такива ти ми работи!:)
Става въпрос за стандарт, Дисо, а той идва след възпитанието!
цитирай
18. veselaj - diso,
08.12.2010 09:00
лесно може да се забрани пушенето в заведенията, в които няма добра вентилация. Само че те ще фалират на втория-третия месец. Тук, в Търново няколко пъти се опитваха да направят такива заведения и се отказаха - поради липса на достатъчно клиенти. Нали не вярваш, че някой ще работи на загуба само за да има къде да седнат малкото непушачи? Аз съм от хората, които на практика мразят да ходят по заведения, но като заклет пушач никога няма да вляза в заведение, в което не се пуши (нямам работа там). В такова заведение няма да влезе и мъжът ми, ако сме заедно, макар че не пуши - просто ще отровя цялата вечер, ако не мога да пуша. Така че, ако забранят пушенето в малките афенета, ти пак няма да имаш избор, защото те много бързо ще изчезнат.
цитирай
19. diso - Ето това включване чаках! :))
08.12.2010 12:27
tit написа:
И от най-яростните защитници на правото да се пуши...
Бът - без да се досажда на непушачите!!!
Истината е, че нас пушачите ни дръстят като брашнен чувал и това ме озлобява! Щелта на поредната "последна" забрана беше да се притъпи ропота от увеличението - непосилно за повечето пушачи на цените на цигарите!
В резултат на което станахме престъпници - аз от месеци не съм си купувала легални цигари!
Пуша като циганска печка, тютюнът мирише наистина ужасно. Когато отивам да спя оставям дрехите, с който съм била облечена, докато съм била в пушилнята навън на простора, щото иначе осмърдяват стаята, в която спим!
Истината е, че не им дреме ни за пушачите, ни за непушачите - само да се пълни бюджета, че да има от къде да смучат "техните" фирми!
А иначе - да зачиташ правото на другия наистина е въпрос на възпитание, не - на тютюнопушене!:)))
Наистина кафенета за непушачи в провинцията почти няма /т.е. - такива, в които не се пуши/!
Ма то е, щото скапания ни живот е подчинен на принципа "Всичко е пари!" и собствениците не инвестират в добри вентилационни системи, да речем!
В по-добрите кафенета, където са монтирани такива, пушекът не се усеща, ама кафето е два лева...:)))
Такива ти ми работи!:)
Става въпрос за стандарт, Дисо, а той идва след възпитанието!

Много държах да се запозная с мнението на такъв заклет пушяч като тебе:))
Изобщо не си правя илюзии, че управляващите мислят за нечие здраве.
цитирай
20. diso - Струва ми се, че това за фалита на малките кафета е някакъв мит
08.12.2010 12:38
veselaj написа:
лесно може да се забрани пушенето в заведенията, в които няма добра вентилация. Само че те ще фалират на втория-третия месец. Тук, в Търново няколко пъти се опитваха да направят такива заведения и се отказаха - поради липса на достатъчно клиенти. Нали не вярваш, че някой ще работи на загуба само за да има къде да седнат малкото непушачи? Аз съм от хората, които на практика мразят да ходят по заведения, но като заклет пушач никога няма да вляза в заведение, в което не се пуши (нямам работа там). В такова заведение няма да влезе и мъжът ми, ако сме заедно, макар че не пуши - просто ще отровя цялата вечер, ако не мога да пуша. Така че, ако забранят пушенето в малките афенета, ти пак няма да имаш избор, защото те много бързо ще изчезнат.

Докато пушачът "лигави" едно кафе, аз правя оборот доста по-голям от неговия, защото не запълвам времето с пушене на цигари, които даже не са от заведението.
И да затворят малките, като има салон за непушачи в голямото заведени, ще отида там. Не мисля, че непушачите сме толкова малко. Пък и като гледам колко са пълни сладкарниците - често се налага да се поизчака за място. Само че там кафето е отврат почти навсякъде.
Спомням си какви истерии бяха, че ще фалират малките търговци, когато откриваха Метро. Е, вече почти 12 години след това и при много повече хипермаркети, малките магазинчета още си съществуват.
За мене си е нахалство, пушач да влезе да пуши в салон за непушачи, защото му било задимено при пушачите.
цитирай
21. panazea - Поздравления !
09.12.2010 13:19
Аз отдавна не влизам по заведения , поради изложените от теб причини.
цитирай
22. zvezdichka - Подкрепям
10.12.2010 14:54
искането ти Дисо, защото и аз съм от тези, които гълтат отровата и се осмърдяват дрехите на гадно. А също ми е много неприятно сутрин като се кача в автобуса да ми замирише на цигари... Може би затова и ние със съпруга ми все по рядко сядаме в такива заведения, а търсим чистия въздух, където се диша спокойно :). Но в студеното време...
цитирай
23. veselaj - Определено е нахалство пушач да ...
11.12.2010 15:58
Определено е нахалство пушач да влезе в салон за непушачи. Но за кафенетата не съм съгласна. Ако се печелеше от кафене за непушачи, щяха да бъдат много повече. Не мисли, че хората не са опитали. Поне тук, в Търново, няколко заведения се опитаха и вече са затворени.
цитирай
24. diso - Аз отдавна не влизам по заведения, ...
11.12.2010 23:36
panazea написа:
Аз отдавна не влизам по заведения , поради изложените от теб причини.

Oще се подлагам на това, но докога ли?...
цитирай
25. diso - Звездичке, искрено ви завиждам за пътуванията
11.12.2010 23:39
zvezdichka написа:
искането ти Дисо, защото и аз съм от тези, които гълтат отровата и се осмърдяват дрехите на гадно. А също ми е много неприятно сутрин като се кача в автобуса да ми замирише на цигари... Може би затова и ние със съпруга ми все по рядко сядаме в такива заведения, а търсим чистия въздух, където се диша спокойно :). Но в студеното време...

Лятото е по-лесно, но зимно време наистина е проблем непушач да намери подходящо заведение.
цитирай
26. diso - Впечатленията ми от Пазарджик за други
11.12.2010 23:45
veselaj написа:
Определено е нахалство пушач да влезе в салон за непушачи. Но за кафенетата не съм съгласна. Ако се печелеше от кафене за непушачи, щяха да бъдат много повече. Не мисли, че хората не са опитали. Поне тук, в Търново, няколко заведения се опитаха и вече са затворени.

Все пак, непушенето е само едно от нещата, на които държи непушачът. Може в Търново да са сбъркали друга част от "рецептата"...
Има и друго - и сега, по закон, големите заведения са длъжни да осигуряват салон за непушачи. Аз поне не съм видял такова заведение. Не съм чул да има и наказани - като с повечето закони у нас - има закон, има предвидени наказания - няма наказани:((
цитирай
27. monaliza121 - Основната дейност на тези в Парл...
13.12.2010 18:13
Основната дейност на тези в Парламента е да настройват хората едни срещу други – пушачи срещу непушачи, млади срещу стари, работещи срещу безработни.
Въпросът със заведенията има лесно решение.
Не ми е прияятно да вляза в ресторант, където мирише на манджа и кухня и да се осмърдя цялата. Това означава ли, че трябва да се забрани готвенето в ресторанта?!! Не, трябва вентилация, не да се караме кой пуши, кой пие и т. н.
цитирай
28. diso - "МИризмата на манджа" я мрази не само Докторът от "Търновската царица" :))
13.12.2010 23:48
monaliza121 написа:
Основната дейност на тези в Парламента е да настройват хората едни срещу други – пушачи срещу непушачи, млади срещу стари, работещи срещу безработни.
Въпросът със заведенията има лесно решение.
Не ми е прияятно да вляза в ресторант, където мирише на манджа и кухня и да се осмърдя цялата. Това означава ли, че трябва да се забрани готвенето в ресторанта?!! Не, трябва вентилация, не да се караме кой пуши, кой пие и т. н.

Вероятно си права: принципът "Разделяй и владей!" е доста актуален за политиците.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3310715
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930