Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2010 22:29 - Истинската история на... лястовиците
Автор: diso Категория: Други   
Прочетен: 21490 Коментари: 26 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ние - лястовиците, винаги сме привличали вниманието на хората. 
Вие -  хората, разказвате какво ли не за нас. Даже имаше една история за майчината сълза на една лястовица - нищо общо с истината, но и ние плачем, като слушаме как е разказана.
Истината е много по-тъжна и страшна. Имаме един враг, който не ни оставя на мира, а повечето от вас и не подозират за това, което върши.
От хиляди години живеем около вас. Често ни се възхищавате и ни включвате в какви ли не легенди, празници...
Знаете ни като пъргави летци и ненаситни хищници. Какво щяхте да правите, ако не ви спасявахме от милиони мухи и други летящи досадници?
Твърде пъргави сме и твърде малки, за да се интересуват от нас повечето хищници. Но имаме един враг, който ни тормози, без да иска да ни яде...
Ех, ако вместо снимки, авторът беше влючил видео! Щяхте да ни разберете по-добре.

image

image
Обикновено, долитаме тихо(Как да издаваме звуци с пълна човка?), а малките се надпреварват кой по-силно да църка, за да напълним човчицата му. Сега е различно... Милките са притихнали, а ние прелитаме нервно и пищим уплашено. Наблизо има страшен враг, които си избира жертви. Виждаме го, но почти нищо не можем да направим.

image

image
Ето го врага!
Обикновено подхвърча насам-натам и си търси нещо да хапне, но когато дойде време да си търси дом, става страшно за нас.


image
Ето го нашественика! Врабчетата често свиват гнезда в дупки из каменните зидове, но все по-радко намират подходящи места. И тогава... решават да крадат нашите домове. Доскоро това създание кротко е чирикало някъде по земята и е търсило семенца или трохи. Сега църкането му е силно и заплашително.
Ние летим около него и се опитваме да го спрем, но най-често печели. Когато се настани в дома ни, граден с толкова усилия, новодомецът изхвърля всичко наше - яйцата се разбиват на земята, а пиленцата загиват без грижите ни, ако някоя котка не съкрати мъките им.

Такава е нашата съдба - строим си дом, а не знаем дали ще успеем да отгледаме пиленца в него. 

Това е нашата приказка с тъжен край.




Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yuliya2006 - НАПИСА Я ПРИЯТЕЛЮ ПРИКАЗКАТА! И В ...
14.06.2010 22:45
НАПИСА Я ПРИЯТЕЛЮ ПРИКАЗКАТА!
И В ЖИВОТА Е ТАКА... МОЖЕ ДА ГРАДИШ НЕЩО С ГОДИНИ И В МИГ ВСИЧКО СЕ СРУТВА И СЯКАШ СВЕТА ЗА ТЕБ СЕ ЗАТВАРЯ!
И ТОВА Е ПРОВЕРКА ЗА ДУХ НА ЧОВЕКА ДАЛИ ОТНОВО ЩЕ СЕ ИЗПРАВИ И ЩЕ ПРОДЪЛЖИ ИЛИ ЩЕ СЕ СРИНЕ И ЖИВ МЪРТЪВ

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
2. miaa - Натъжи ме:) Това е точно така..Колко е труден животът им..
14.06.2010 22:52
Една легенда разказва, че песента на лястовиците носи послания за безсмъртието им..
Те пеят своите красиви песни и когато отиват в отвъдното...Там е вечната хармония
и отплата им за съдържателния и изпълнен с любов живот преживе..
Така е и при хората...Нежни са словата ти, каквато е твоята душа..Благословен бъди!
Благодаря ти, Diso!
цитирай
3. diso - Джу, винаги съм предпочитал братя Грим и Шарл Перо
14.06.2010 22:53
А каква стана тя - пак се получи Андерсен:)
цитирай
4. diso - miaa, песента на лястовиците толкова ме впечатляваше като дете,
14.06.2010 23:00
че я бях поставил на първо място, като ни питаха в училище.
Тези дни имах щастието да й се радвам от сутрин до мрак, допълвана от косовете и от едно малко птиче, приличащо на врабче, но по-малко.
цитирай
5. lotos16 - ...
14.06.2010 23:00
Натъжи ме твоята история. Тук май прозира дарба за писане... Тежестта този път не е върху снимките, а върху текста.
Поздравления, Дисо!
цитирай
6. yuliya2006 - А каква стана тя - пак се получи Ан...
14.06.2010 23:03
diso написа:
А каква стана тя - пак се получи Андерсен:)



ПРИЯТЕЛЮ, ТЯ МУЗАТА НЕ ПИТА..ПРОСТО ПИШЕШ И КАКВО ТИ СЕ ДАДЕ!

А КАЗВАТ УМНИ ГЛАВИ ЧЕ ТРЯБВАЛО ДА ГО ЗАБРАНЯТ АНДЕРСЕН ЗА ДЕЦА...ТЪЖНО ПИШЕЛ...

цитирай
7. ckarlet - Diso, трогна ме твоя постинг! Много ...
14.06.2010 23:04
Diso, трогна ме твоя постинг! Много сантиментално...
цитирай
8. diso - Натъжи ме твоята история. Тук май ...
14.06.2010 23:20
lotos16 написа:
Натъжи ме твоята история. Тук май прозира дарба за писане... Тежестта този път не е върху снимките, а върху текста.
Поздравления, Дисо!

И аз се натъжих, като чух познатото чирикане, затова реших да разкажа тази съвсем реална история.
цитирай
9. diso - Много тъжно е писал... но и в живота е така
14.06.2010 23:22
yuliya2006 написа:
diso написа:
А каква стана тя - пак се получи Андерсен:)



ПРИЯТЕЛЮ, ТЯ МУЗАТА НЕ ПИТА..ПРОСТО ПИШЕШ И КАКВО ТИ СЕ ДАДЕ!

А КАЗВАТ УМНИ ГЛАВИ ЧЕ ТРЯБВАЛО ДА ГО ЗАБРАНЯТ АНДЕРСЕН ЗА ДЕЦА...ТЪЖНО ПИШЕЛ...


цитирай
10. diso - Diso, трогна ме твоя постинг! Много ...
14.06.2010 23:23
ckarlet написа:
Diso, трогна ме твоя постинг! Много сантиментално...

Историята е тъжна, но се радвам, че те е трогнала.
цитирай
11. tili - Успяват, успяват!
15.06.2010 00:45
На моята къща има четири гнезда и си отглеждат пиленцата всяка година. А Врабците си правят гнездата в улуците :)))
цитирай
12. injir - Тези сиви врабчета толкова ли са ...
15.06.2010 00:57
Тези сиви врабчета толкова ли са нахални? Не мога да повярвам.
цитирай
13. kass - diso
15.06.2010 01:08
и аз съм чувала, че врабчетата ги вършат тия магарии, но мислех, че след като лястовиците отлетят, инак наистина е много гадно. И мен ме натъжи тази история...
цитирай
14. diso - :))
15.06.2010 06:49
tili написа:
На моята къща има четири гнезда и си отглеждат пиленцата всяка година. А Врабците си правят гнездата в улуците :)))

Браво на твоите лястовици! Това с гнездата в улуците е една от сериозните врабчешки грешки - един порой и нямат гнездо, нито малки.
цитирай
15. diso - Тези сиви врабчета толкова ли са ...
15.06.2010 06:52
injir написа:
Тези сиви врабчета толкова ли са нахални? Не мога да повярвам.

Е, косовете май са първенци в класацията по нахалство, но и врабчетата не са срамежливци. Случвало се е лястовиците на село да не могат да отгледат нито едно люпило през лятото.
цитирай
16. diso - За съжаление е вярно
15.06.2010 06:57
kass написа:
и аз съм чувала, че врабчетата ги вършат тия магарии, но мислех, че след като лястовиците отлетят, инак наистина е много гадно. И мен ме натъжи тази история...

А след като врабчетата използват веднъж гнездото, то обикновено се разрушава, защото са "по-дебелички" и по-трудно минават през входа. Всъщност, те тормозят така само "градските" лястовици, защото гнездата им са като хралупа с дупка. На "селските" са като купичка, залепена за стената и на врабчетата не са интересни.
цитирай
17. miralyub - аз не бях чувала досега, че врабч...
15.06.2010 08:54
аз не бях чувала досега,че врабчетата презакват лястовичките.
то, откъде да чуя- при нас нито врабчета останаха, за лястовички да не говорим- тази година не съм виждала въобще от тях...
цитирай
18. nicodima - Дисо,
15.06.2010 08:58
В София вече няма врабчета... Изтрепаха ги по някакъв начин. Затова пък има цапащи гълъби. Всяка година спасявам по 2-3 гълъбчета, паднали в отдушника и закачили се по тръбите. А толкова беше приятно като чувах цвърченето на врабчовците сутрин, следях любовните им битки, те са птички с характер. Лястовички при нас няма как да има, нали трябва и мухи да има, всичко е отровено... Може да има в крайните квартали, към селата, но в центъра - не.
Обичам птички и ми е мъчно, че ги унищожаваме безразсъдно...
цитирай
19. mariani - То
15.06.2010 09:13
и хорската приказка е с тъжен край, diso...
Поздрави
цитирай
20. martiniki - ...
15.06.2010 10:51
имам лястовици от години над източния прозирец, наистина са много шумни, от най-ранно утро, но това не ме смущава, не ме притесняват и курешките по перваза, нито се опасявм от кокошинки, не знаех, че врабчетата са им такива съперници, сигурно имаш по-близки наблюдения, но такава война се води между обитателите на жилищата и цирикащите наемателите на надпрозоречни площи - сиреч лястовици...от почти всеки ъгъл на прозорец се веят найлонови торбички или висят хартии и вестници, за да не могат птичките да си свият гнезда, ако все пак успеят, защото те са упорити пилета - признала съм ги, гнездото незабавно се събаря...и така, с променлив успех, войната с лястовиците се подновява всяка година
цитирай
21. diso - Явно, кризата е голяма
15.06.2010 11:57
miralyub написа:
аз не бях чувала досега,че врабчетата презакват лястовичките.
то, откъде да чуя- при нас нито врабчета останаха, за лястовички да не говорим- тази година не съм виждала въобще от тях...

Щом и тези животинки са изчезнали при вас.
цитирай
22. diso - Наистина е жалко, че на толкова места няма нито врабчета, нито лястовички
15.06.2010 12:02
nicodima написа:
В София вече няма врабчета... Изтрепаха ги по някакъв начин. Затова пък има цапащи гълъби. Всяка година спасявам по 2-3 гълъбчета, паднали в отдушника и закачили се по тръбите. А толкова беше приятно като чувах цвърченето на врабчовците сутрин, следях любовните им битки, те са птички с характер. Лястовички при нас няма как да има, нали трябва и мухи да има, всичко е отровено... Може да има в крайните квартали, към селата, но в центъра - не.
Обичам птички и ми е мъчно, че ги унищожаваме безразсъдно...

А гълъбите са си голяма напаст.
цитирай
23. diso - и хорската приказка е с тъжен край, ...
15.06.2010 12:09
mariani написа:
и хорската приказка е с тъжен край, diso...
Поздрави

Поне останалата част да напълним с весели моменти!
цитирай
24. diso - И аз искааам, но от години само започват и толкова:((
15.06.2010 12:10
martiniki написа:
имам лястовици от години над източния прозирец, наистина са много шумни, от най-ранно утро, но това не ме смущава, не ме притесняват и курешките по перваза, нито се опасявм от кокошинки, не знаех, че врабчетата са им такива съперници, сигурно имаш по-близки наблюдения, но такава война се води между обитателите на жилищата и цирикащите наемателите на надпрозоречни площи - сиреч лястовици...от почти всеки ъгъл на прозорец се веят найлонови торбички или висят хартии и вестници, за да не могат птичките да си свият гнезда, ако все пак успеят, защото те са упорити пилета - признала съм ги, гнездото незабавно се събаря...и така, с променлив успех, войната с лястовиците се подновява всяка година

На село дядо ми постилаше вестници, когато гнездяха под стрехата.
цитирай
25. cefulesteven - И сред хората има лястовици. С това ...
15.06.2010 19:22
И сред хората има лястовици.
С това изречение ме зашлеви: Строим си дом, а не знаем дали ще отгледаме деца в тях. И с мен е така, макар не строя дом на тази земя. Другаде е...
цитирай
26. diso - Не знам какво да ти отговоря
15.06.2010 21:15
Освен, че често друг разполага, а за нас остава да предполагаме и да се надяваме.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3310890
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930