Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2010 00:36 - Криза ли?
Автор: diso Категория: Туризъм   
Прочетен: 24159 Коментари: 42 Гласове:
28

Последна промяна: 15.08.2010 00:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Автобусът прави завой и бавно спира.
Отново сме на познатата спирка("автогара" е твърде пресилено), заобиколени от озверели бабички и доста възрастни чичовци. Плячката е малко, сезонът - кратък, а те са ненаситни. Макар да е втората половина на юли, някои още не са имали квартиранти.
Още сме позамаяни от нощното пътуване, но вече един дядо е започнал да ни обработва: "Хубави условия, самостоятелна баня, неограничена топла вода, в центъра на Стария град..."
Една бабичка се опитва също да ни говори, но той веднага я срязва, че плячката си е негова. Още миг и ще настане заветният бой... но не би - досадницата прецени, че силите не са в нейна полза и пренасочи вниманието си към други...
Квартирата се оказа прилична, но можеше и по-добре. Аха да започна да се пазаря... и забелязах, че спътниците ми вече са се предали и вадят парите. Това щеше да е тазгодишната ни квартира.
Хазяинът взе парите и на излизане въздъхна облекчено: "След шест дни, най-после и аз се уредих с почиващи..."
Квартирата наистина се оказа около геометричния център на Стария град - във всички посоки морето беше на неповече от три минути. Имаше гореща вода(от слънчевата система на покрива) и вряла вода(от бойлера), както и чудесен изглед към островите.
После се убедихме, че навсякъде могат да се намерят свободни стаи. По-скоро заетите бяха рядкост. Видях се с някои стари познайници от града и всички твърдяха, че почиващите никога не са били толкова малко - почти никой не обикалял да пита за квартира.
Моята версия е друга - не летовниците са малко, а леглата са станали ненормално много. От израслия в гората между Черноморец и Созопол комплекс "Света Марина", през Новия град на Созопол и на юг, докъдето погледът стига, всичко е застроено. И няма начин да се напълни... Даже да дойдат отнякъде, няма къде да се съберат по плажовете и по улиците. На пясъка свободните места са тук-там, а по хлад хората трудно се разминават из града. Ако бяха дошли още, къде щяха да се дянат? А щяха ли да стигнат токът, водата...?
Изобщо, крайно време е да се прекрати това безразборно строителство. Няма нови зелени площи, няма къде да се паркира, каналната вода отива директно в морето...

Има ли криза?
Не мисля.

Едно сравнение:
Миналата година в Бургас за една седмица бирата спадна 20-30%, а на плажа не беше по-скъпа, отколкото в кварталите. Цените бяха като в Пазарджик и по-ниски.
Тази година в Созопол цените бяха по-високи от пазарджишките(преди 2 години не беше така), а някои даже се качиха, докато си тръгнем. Щом цените растат, а заведениоята и хранителните магазини са пълни, къде е тази криза?
Може би при търговците на сувенири и на произведения на изкуството. Там по-скоро се разглеждаше.

Иначе, на море като на море. Почивах си активно - плаж, море, бирички и мезета...

С какво ще запомня тази почивка:
1. Много снимах. Скъсах се да снимам - изгреви, залези, хора, животни и море. Всяка сутрин ставах към 5.30, всемах кафе от близкия автомат за кафе и отивах да дебна слънцето. Веднъж даже видях точния момент на показване на слънцето през обектива - както си гледах хоризонта и се чудех дали да не щракна едни прелитащи птици и изведнъж се появи една червена чертичка.
2. Разходката с корабче до островите. Пак много снимах. Сега искам и да сляза там. И там да снимам. За мен беше запомнящо се преживяване. За семейството - запомнящо се очакване по-скоро да свърши...
3. Посещението в археологическия музей. Синът ми отбеляза, че никога не е виждал толкова много грънци на едно място. А аз видях толкова много неща, които не съм и подозирал, че са съществували преди векове. Имаше някакви съдчета, които приличаха на епруветки от мрамор, имаше множество керамични фигурки на животни, вкл. на маймуна и на лъв, някои от които ме поразиха с изяществото си. Не мога да не отбележа, че древногръцките рисувани съдове бяха майсторски направени и фино изрисувани, а тези от Втората българска държава - като намацани от дете в детската градина.

И за да не ви отегчавам, направо преминавам към снимките:
image

image

image
Къщи бол - и стари, и нови, и хубави, и грозни...

image
Някъде сградите се строят, като се запазват старините...

image
другаде събарят, когато им пречат на изгледа.

image
Човек до човек, хавлия до чадър...

image

image
Някои се забавляват така.

image

image

Други - като мен - така.
Не ми беше лесно да снимам извън водата, но и така се вижда.


image

image

image



image

image

image

image
Чешма, от която е забранено да се пие(уголемете снимката и ще видите надписа - издялан на мраморна плоча!!!)

image
Криза ли - я колко яхти!

image

image

image
"Птичият" остров - Свети Петър.

И големият - Свети Иван.
image

image

image

image

image

image
Ятата корморани постоянно прелитаха ту в едната посока, ту в другата.

image
Комплекс "Санта Марина"(защо точно "санта" не се сещам).

image
Остров Свети Петър. А платноходът отзад ми прилича на "Летящия холандец" в мъглата.

image

image

image
Екскурзионни корабчета има няколко, а разходките с лодка не са "мисия невъзможна".


image

image
При толкова много хора на плажа, местата на спасителите оставаха все празни.
Миналата година на Бургас имаше и спасители, и буйове, и малка моторница...
Тук и сега - ни спасител, ни буй, ни ...й.


image
Чак последния ден ги видях. Ето къде били!
А ако някой на 200 метра от мястото беше започнал да се дави?


image
Торти за хубост. Масово бяха по около 4 лв за парче, а тези точно - по 5-6. Да виждате цени? Забити са "на майната си". Хем са обявени, хем не се виждат.

image
В морето, освен риба, имаше и страшно много боклуци кофички от кафе и от кисело мляко, станиоли, даже чувал със строителни отпадъци.
За сметка на това, на централния плаж, не видях нито съблекални, нито чешма - да се поизмие човек.


image
Обичайна гледка - препълнени кошчета и контейнери за отпадъци...

image

Завършвам не със залез, а с изгрев - първият изгрев от очакването на следващата ни среща с морето.
Обратното броене може да започне.






Тагове:   море,   яхти,   музей,   криза,   курорт,


Гласувай:
28



1. alexiev63 - Созопол си е Созопол, когато изв...
15.08.2010 00:55
Созопол си е Созопол, когато извирих песента "Варна тъгува" на Аполония през 1985г. се влюбих в този град, особенно моето местенце "Райският залив".
Сега вече е само залив, а аз съм на палатка между Созопол и Черноморец, но тази година и тук е вече пренаселено.
цитирай
2. diso - Созопол наистина си е Созопол, каквото и да си говорим
15.08.2010 00:57
alexiev63 написа:
Созопол си е Созопол, когато извирих песента "Варна тъгува" на Аполония през 1985г. се влюбих в този град, особенно моето местенце "Райският залив".
Сега вече е само залив, а аз съм на палатка между Созопол и Черноморец, но тази година и тук е вече пренаселено.

И наистина е пренаселено вече.
цитирай
3. tili - Прав си - каква криза!
15.08.2010 01:00
Морето пращи от хора. Снимал си моите места. Тази година си забравих камерата и се нагледах и намързелувах на воля:))) И да - много е приятна разходка с лодка - за дестачка - час и половина - двата залива и островите дори и отзад. Само че ние тръгнахме импровизирано от Златна рибка.
Чудесни снимки, както винаги:)))
цитирай
4. hel - Май наистина става страшно с това ...
15.08.2010 01:06
Май наистина става страшно с това презастрояване - и на морето, и в планините. Намирам го за безмсислено, това, което пишеш доказва, че повече сгради и места за летовници не носи очакваните печалби, а самите курортни селища и природата губят от това.
За кризата - ами около мен познати и приятели - всички са на минимум на по 2 курорта. Турция, Гърция, пътуване из Европа и други контитненти... Скъпи ремонти на жилищата... И аз се питам къде е кризата? Ако питаш тях, ще ти кажат че те са най-ощетните.
Замириса ми на море! Радвам се, че сте прекарали добре!
Поздрав!
цитирай
5. cefulesteven - Доста блогъри изглежда сме били ...
15.08.2010 01:16
Доста блогъри изглежда сме били напоследък в Созопол. Тези дни смятах да пусна постинг, но няма да е толкова добър и подробен колкото твоя. Като видях яхтата се сетих за разходката ни с една друга: "Биг Баба" много симпатично пътуване.

цитирай
6. razkazvachka - Браво, не си си губил времето:))))
15.08.2010 01:32
Пак да отидеш!
цитирай
7. divna8 - Чудесен постинг и снимки! Запомних ...
15.08.2010 02:18
Чудесен постинг и снимки! Запомних хубавите неща... :):):)
Желая ти празничен 15-ти август :)))
цитирай
8. diso - Морето пращи от хора. Снимал си м...
15.08.2010 06:31
tili написа:
Морето пращи от хора. Снимал си моите места. Тази година си забравих камерата и се нагледах и намързелувах на воля:))) И да - много е приятна разходка с лодка - за дестачка - час и половина - двата залива и островите дори и отзад. Само че ние тръгнахме импровизирано от Златна рибка.
Чудесни снимки, както винаги:)))

Криза ами - като в онази стара приказка - народът яде и пие, и не мисли за работа, защото му е писнало да го скубят...
цитирай
9. diso - Май наистина става страшно с това ...
15.08.2010 06:38
hel написа:
Май наистина става страшно с това презастрояване - и на морето, и в планините. Намирам го за безмсислено, това, което пишеш доказва, че повече сгради и места за летовници не носи очакваните печалби, а самите курортни селища и природата губят от това.
За кризата - ами около мен познати и приятели - всички са на минимум на по 2 курорта. Турция, Гърция, пътуване из Европа и други контитненти... Скъпи ремонти на жилищата... И аз се питам къде е кризата? Ако питаш тях, ще ти кажат че те са най-ощетните.
Замириса ми на море! Радвам се, че сте прекарали добре!
Поздрав!

Поздрав и на теб, hel!
Който е бил там, знае колко е хубаво мястото за почивка. В Стария град и комари няма. Но пренаселеността може и да натоварва. Говореха, че са заети неповече от 20% от леглата... А ако приемем, че успеят да ги напълнят?
Поне търговците на строителни материали се напечелиха...
цитирай
10. diso - Доста блогъри изглежда сме били ...
15.08.2010 06:41
cefulesteven написа:
Доста блогъри изглежда сме били напоследък в Созопол. Тези дни смятах да пусна постинг, но няма да е толкова добър и подробен колкото твоя. Като видях яхтата се сетих за разходката ни с една друга: "Биг Баба" много симпатично пътуване.


"Биг Баба" също ни беше вариант, но нещо не ни пасна на графика. Затова избрахме друга.
Сигурен съм, че си намерил някоя идея за писане докато си бил на море.
цитирай
11. diso - Пак да отидеш! Щом настояваш. . . ...
15.08.2010 06:44
razkazvachka написа:
Пак да отидеш!

Щом настояваш...:))
цитирай
12. diso - Чудесен постинг и снимки! Запомних ...
15.08.2010 06:46
divna8 написа:
Чудесен постинг и снимки! Запомних хубавите неща... :):):)
Желая ти празничен 15-ти август :)))

Хубавите неща бяха наистина много и съм сигурен, че нещо съм пропуснал.
цитирай
13. hope17 - Прекрасни снимки,
15.08.2010 07:07
аз лично предпочитам морето извън сезона; малките и китни някога български, морски градчета някак потъват под наплива на тълпите. Красотата става не толкова видима за очите...неслучайно най-въздействащите снимки са на изгреви и залези :) Морето е вдъхновение и очарование, истински може да бъде почувствано само далеч от брега !
Благодаря за разходката, за малко и аз бях там с твоите снимки :)
цитирай
14. diso - аз лично предпочитам морето извън ...
15.08.2010 07:39
hope17 написа:
аз лично предпочитам морето извън сезона; малките и китни някога български, морски градчета някак потъват под наплива на тълпите. Красотата става не толкова видима за очите...неслучайно най-въздействащите снимки са на изгреви и залези :) Морето е вдъхновение и очарование, истински може да бъде почувствано само далеч от брега !
Благодаря за разходката, за малко и аз бях там с твоите снимки :)

Ще ми се да сляза надолу към Ропотамо, Велека, Резовска... Надявам се да стане догодина например. А морето навсякъде си има очарование, което само трябва да се открие:))
цитирай
15. martiniki - :)
15.08.2010 08:23
много хубави снимки, най-си харесах тези с море и небе, последната е прекрасна...
цитирай
16. анонимен - Криза ли - я колко яхти!
15.08.2010 09:18
Много оптимистичен пост
При толкова яхти - каква криза? Ами да! Даже и хора има на плажа - каквати криза. То и в държавата се понамирва някой и друг човек - няма никаква криза. Много и ефтини неща - квартири бири корабчета. Ефтини и много и даже в излишък. А хората - С пълни джобове и пазаруват, пазаруват, па фърлат напазаруваното, да отворят място за утрешното пазаруване. Никаква криза няма.

То по тази логика, ако отидеш на черква по Великден, може да се твърди, че и духовността е във възход, а като почне парламентарната сесия и парламентаризъм ще има в изобилие.

Само за нашите грънци - непрофесионални някак - ми е жал. Но добре че ни подмина кризата. Я колко найлонови торбички. Ми те преди да станат боклук са били пълни. Познай с какво. Ми това дето с него са били пълни - познай къде е!
Значи се консумира, значи няма криза. Така е.

Виж ако имаше криза, тогава ... щяхме да сме в пустиня и то без камили.
цитирай
17. mamas - Уникални снимки, поздравления!
15.08.2010 10:24
Особено последната - с птицата, която сякаш е полегнала върху слънцето... А също и залезът с птиците, морските пейзажи...очарована съм!

Честит празник!
цитирай
18. miaa - Светъл празник, Diso! Бог да те б...
15.08.2010 10:48
Светъл празник,Diso! Бог да те благослови! Поздрави за хубавите снимки:)
цитирай
19. bovari - Светъл празник!
15.08.2010 11:02
С благодарност за споделените мигове и с пожелание да отидете отново за празниците на изкуствата- Аполония 2010:)
цитирай
20. magnoliya - Чудесен постинг!
15.08.2010 11:06
Благодаря ти за разходката из Созопол! Толкова много снимки, в които долавяш и ни показваш и най-дребните и интересни детайли! Приятен почивен ден!
цитирай
21. megan503 - чудесни снимки -поздравления!
15.08.2010 11:58
чудесни снимки -поздравления!
цитирай
22. inel379 - Всичко си снимал!
15.08.2010 13:26
И хубавото, и грозното! Слава Богу, че първото е много повече!Аз за неща, които не зависят от мен, гледам да не се ядосвам, за да не хабя така нужната енергия.
Като романтичка, естествено, се заплеснах по изгревите! Едва ли е възможно някой от тях да се повтори, защото всеки си е уникален, а това е най-прекрасното!
И на мен платноходът ми въздества по същия начин!
Чудесен разказ в снимки!
Благодаря ти!
цитирай
23. dolce - за жалост
15.08.2010 14:15
бг черномориео стана отврат
та затова и не ходя
да не се нервя
но инак май си сбъркал професията
става от теб фотограф имаш хъс бих искал да имам някои от снимките ти :) ако може де
:)
без тези от сузопол че ме нервят
цитирай
24. анонимен - Какво се вреш в тоя Созопол вече в...
15.08.2010 17:00
Какво се вреш в тоя Созопол вече втора година, отивай като мен в Синеморец. Тихо спокойно, красиво. Созопол е за руснаците. "Санта Марина" е изцяло руска територия - 90 % от къщите са закупени от руснаци, дори тези които още се строят.
Имам познат, който държи една крайбрежна кръчма и той ми сподели, че пръв път от десет години вижда толкова много хора в Созопол, но почти всички са оул инклузив и заведенията са празни или се пълнят определени и то с българи.
Руснаците се изхитриха и идват в Бургас в МОЛа, не пазарят из сергиите на Созопол........
Прекрасни снимки си направил както винаги.
А мина през Бургас без да се обадиш........ то пък и аз като съм се свъртяла тука деееееее :))
цитирай
25. diso - много хубави снимки, най-си хар...
15.08.2010 22:55
martiniki написа:
много хубави снимки, най-си харесах тези с море и небе, последната е прекрасна...

Морето и небето винаги са много фотогенични:))
цитирай
26. diso - Много оптимистичен пост При т...
15.08.2010 22:59
анонимен написа:
Много оптимистичен пост
При толкова яхти - каква криза? Ами да! Даже и хора има на плажа - каквати криза. То и в държавата се понамирва някой и друг човек - няма никаква криза. Много и ефтини неща - квартири бири корабчета. Ефтини и много и даже в излишък. А хората - С пълни джобове и пазаруват, пазаруват, па фърлат напазаруваното, да отворят място за утрешното пазаруване. Никаква криза няма.

То по тази логика, ако отидеш на черква по Великден, може да се твърди, че и духовността е във възход, а като почне парламентарната сесия и парламентаризъм ще има в изобилие.

Само за нашите грънци - непрофесионални някак - ми е жал. Но добре че ни подмина кризата. Я колко найлонови торбички. Ми те преди да станат боклук са били пълни. Познай с какво. Ми това дето с него са били пълни - познай къде е!
Значи се консумира, значи няма криза. Така е.

Виж ако имаше криза, тогава ... щяхме да сме в пустиня и то без камили.

Кризата има много лица... Ето, сега на юг има криза за ток...:(( Защо са ни всичките тези чужди туристи - да ни гледат резила ли?
цитирай
27. diso - Особено последната - с птицата, ...
15.08.2010 23:01
mamas написа:
Особено последната - с птицата, която сякаш е полегнала върху слънцето... А също и залезът с птиците, морските пейзажи...очарована съм!

Честит празник!

Тази птица ми е прощален подарък. Сещаш се, че и да исках, нямаше как да я хвана точно в това положение:))
цитирай
28. diso - Светъл празник, Diso! Бог да те б...
15.08.2010 23:02
miaa написа:
Светъл празник,Diso! Бог да те благослови! Поздрави за хубавите снимки:)

И теб да те благослови! Такива хора като теб са рядкост.
цитирай
29. diso - С благодарност за споделените м...
15.08.2010 23:06
bovari написа:
С благодарност за споделените мигове и с пожелание да отидете отново за празниците на изкуствата- Аполония 2010:)

Едва ли ще съм там за Аполонията тази година, но почти всяка вечер, докато бяхме там, имаше някакво културно събитие.
цитирай
30. diso - Благодаря ти за разходката из Со...
15.08.2010 23:08
magnoliya написа:
Благодаря ти за разходката из Созопол! Толкова много снимки, в които долавяш и ни показваш и най-дребните и интересни детайли! Приятен почивен ден!

Споделената разходка е най-сладка:))
цитирай
31. diso - чудесни снимки -поздравления!...
16.08.2010 06:53
megan503 написа:
чудесни снимки -поздравления!

Поздрави и на теб:))
цитирай
32. diso - И хубавото, и грозното! Слава Богу, ...
16.08.2010 06:56
inel379 написа:
И хубавото, и грозното! Слава Богу, че първото е много повече!Аз за неща, които не зависят от мен, гледам да не се ядосвам, за да не хабя така нужната енергия.
Като романтичка, естествено, се заплеснах по изгревите! Едва ли е възможно някой от тях да се повтори, защото всеки си е уникален, а това е най-прекрасното!
И на мен платноходът ми въздества по същия начин!
Чудесен разказ в снимки!
Благодаря ти!

За хубавото няма спор - повече е, а що се отнася до лошото - не съм прекарал безсънни нощи, ядосвайки се:)) Въпреки това, мисля, че е добре да си го казваме и да не оставаме безучастни към него.
цитирай
33. diso - бг черномориео стана отврат та ...
16.08.2010 06:59
dolce написа:
бг черномориео стана отврат
та затова и не ходя
да не се нервя
но инак май си сбъркал професията
става от теб фотограф имаш хъс бих искал да имам някои от снимките ти :) ако може де
:)
без тези от сузопол че ме нервят

Благодаря ти за добрите думи!
ПИши ми на ЛС какво точно имаш предвид за снимките - какво ти е харесало, кои искаш и т.н.
цитирай
34. diso - Какво се вреш в тоя Созопол вече в...
16.08.2010 07:12
darling написа:
Какво се вреш в тоя Созопол вече втора година, отивай като мен в Синеморец. Тихо спокойно, красиво. Созопол е за руснаците. "Санта Марина" е изцяло руска територия - 90 % от къщите са закупени от руснаци, дори тези които още се строят.
Имам познат, който държи една крайбрежна кръчма и той ми сподели, че пръв път от десет години вижда толкова много хора в Созопол, но почти всички са оул инклузив и заведенията са празни или се пълнят определени и то с българи.
Руснаците се изхитриха и идват в Бургас в МОЛа, не пазарят из сергиите на Созопол........
Прекрасни снимки си направил както винаги.
А мина през Бургас без да се обадиш........ то пък и аз като съм се свъртяла тука деееееее :))

Ами така, де - изчезна, точно когато минах отттам:)) Даже, миналата година бях там цяла седмица...
Наистина имаше много руснаци. Но и не само... също и немци, поляци, чехи, даже баби испанки. Най-много ме изненадаха гърците - пълно беше с тях, включително една група предвождана от техен владика.
Що се отнася до по-тихите местенца на юг, сега ми се ще и тях да пообходя. Само се протеснявам дали ще ми стигне паметта на фотоапарата:)))
цитирай
35. monaliza121 - Чудесни снимки!
16.08.2010 08:06
Поздравления!
цитирай
36. diso - :))
16.08.2010 08:23
monaliza121 написа:
Поздравления!

Благодаря!
цитирай
37. veninski - Браво, приятелю!
16.08.2010 19:58
Браво, приятелю!
цитирай
38. diso - :))
16.08.2010 21:59
veninski написа:
Браво, приятелю!

Благодаря, приятелю! И все пак: "браво" за...?
цитирай
39. veninski - Най-общо за позитивизма на пост...
17.08.2010 07:59
Най-общо за позитивизма на постинга. А снимката с птицата, кацнала на изгрева, си е попадение отвсякъде...
цитирай
40. diso - Най-общо за позитивизма на пост...
17.08.2010 12:52
veninski написа:
Най-общо за позитивизма на постинга. А снимката с птицата, кацнала на изгрева, си е попадение отвсякъде...

Още веднъж благодаря! Въпросната снимка си е страхотен шанс. И да исках, нямаше да мога да я хвана нарочно:))
цитирай
41. panazea - Браво Дисо!
17.08.2010 12:58
Красиво е!
цитирай
42. diso - :))
17.08.2010 18:48
panazea написа:
Красиво е!

Нали!
А колко още красоти има...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3308318
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930