Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.06.2010 15:23 - Градът на вишните
Автор: diso Категория: Регионални   
Прочетен: 27535 Коментари: 52 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Чували ли сте за Града на липите? Почти съм сигурен в отговора ви - Стара загора
А за Града на кестените? Вероятно ще кажете - Петрич.
А за Града на вишните? Аз поне, не съм. Но се сещам за един, на който чудесно би подхождало това име.
Така го нарекох за себе си още след първите ми впечатления от него. Тук вишните са навсякъде.


image

image
На улицата...

image

image

image
Из градинките между блоковете....

image

image

image
Между гаражите...



image
Във всяко незастроено място.

image
А кътчетата за отдих - какво са те без вишни?

Попитайте някой пазарджиклия дали е садил дърво на обществено място и от какъв вид е било то. Сигурен съм, че почти всеки би отговорил "вишна".
Дръвчетата се "бодват" на всяко свободно място с размер две на две педи. За някои се грижат и после. За други - не. Ако изсъхнат, заменят се с нови.
Не знам откъде идва това влечение на местните хора да ги засаждат, защото далеч не всичкият плод се обира. Но го правят.
Иначе - варят компоти, сокове, ракия(страшна е)...
Но истинските консуматори са с по-тъмен цвят на кожата. Местните цигани са луди по този плод. Едва ли имат по-любим. Още черешите не са узрели, а те вече питат: "А вишни кога ще има?"
Понякога ги купуват от пазара, друг път ги откупуват "на дърво" или просто си ги берат, без да питат. Когато ги берат сами от дърветата, най-вероятно е за предаване на някой пункт, където ги вземат за преработка. Евтини са, но са много и си струва.

Каквато и да е причината, в Пазарджик вишните са почти навсякъде и хората продължават да ги засаждат.
Затова го наричам Града на вишните.

Не ме питайте дали аз ползвам вишни!
Естествено!
Ето някои от моите рецепти:

1. За компот. Особено - в комбинация с кайсии - 50/50.
Ако не сте пробвали, опитайте!
Преди 2-3 години се беше получила една комбинация - щом отворя буркана, съдържанието започва да образува "кристали" от желе - сокът сам се желираше.

2. За вишнев сироп - в шишета и в буркани.

3. За "летен" вишнев сироп.
Напълвам една тенджера с изчистени от дръжките и измити вишни - максимум на 2 пръста под ръба. Заливам ги с вода, колкото да се покрият и варя. След като поврат 25-30 минути, ги свалям от котлона и го оставям да изстинат до "топли". После ги прецеждам и разтварям в така получения сок захар на вкус и добавям вода(пак "на вкус"). 
Като изстине напълно, го прибирам в хладилника и го пием охладено.

image
Разбира се, моите вишни са "селски", а градските са си чиста отрова.




Тагове:   вишни,


Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. veninski - Поздрави на Пазарджик!
20.06.2010 15:27
Поздрави на Пазарджик!
цитирай
2. erato7 - Обичам вишнички!:)))
20.06.2010 15:31
Обичам вишнички!:)))
цитирай
3. allbi - киселко намигване
20.06.2010 15:35
от вишните :)
цитирай
4. nicodima - Вкусно напомняне...
20.06.2010 15:45
да се разходя до пазара : ))...
Това с кайсиите е интересно, ще го опитам!
Поздрави!
цитирай
5. diso - Поздрави на Пазарджик! Поздрави ...
20.06.2010 15:55
veninski написа:
Поздрави на Пазарджик!

Поздрави и от Пазарджик, veninski!
цитирай
6. scarlety - Много хубави снимки!
20.06.2010 15:56
А от първата направо ми се прииска да си набера малко вишни!:)
Интересни рецепти и страхотен пост!:)
Поздравления!:)
цитирай
7. diso - киселко намигване. . . от вишните ...
20.06.2010 15:57
allbi написа:
киселко намигване... от вишните :)

И веселко от теб, надявам се:))
цитирай
8. diso - да се разходя до пазара : )). . . Това с ...
20.06.2010 15:58
nicodima написа:
да се разходя до пазара : ))...
Това с кайсиите е интересно, ще го опитам!
Поздрави!

Заслужава си, повярвай ми!
цитирай
9. diso - Обичам вишнички!:))) И аз, но да ...
20.06.2010 16:05
erato7 написа:
Обичам вишнички!:)))

И аз, но да са по-малко киселички:))
цитирай
10. diso - А от първата направо ми се прииска да ...
20.06.2010 16:07
scarlety написа:
А от първата направо ми се прииска да си набера малко вишни!:)
Интересни рецепти и страхотен пост!:)
Поздравления!:)

Само да не са "градски", че с тази мръсотия във въздуха...
Благодаря за поздравите!
цитирай
11. elinora - Привет от града на вишните -
20.06.2010 16:43
сладко-кисел, като частичка от мен :) Обичам много вишни!
цитирай
12. diso - сладко-кисел, като частичка от мен ...
20.06.2010 17:27
elinora написа:
сладко-кисел, като частичка от мен :) Обичам много вишни!

Поздрави и на теб! Значи живееш на точното място:))
цитирай
13. miaa - Привет на Пазарджик! Вишните, тъмночервени и сочни:)
20.06.2010 17:31
Те са едни от любимите ми плодове! Страхотни вкуснотийки стават от тях..плодови пити, тортички, кремчета! Благодаря ти за споделените мигове, Diso!
цитирай
14. martiniki - :)
20.06.2010 17:34
само вишнап опитахме тази година, нямаме си вишнево дръвче

идеята за компота ми се видя интересна
цитирай
15. diso - Те са едни от любимите ми плодове! ...
20.06.2010 19:24
miaa написа:
Те са едни от любимите ми плодове! Страхотни вкуснотийки стават от тях..плодови пити, тортички, кремчета! Благодаря ти за споделените мигове, Diso!

Благодаря ти за споделените вкусотийки, miaa!
цитирай
16. diso - само вишнап опитахме тази година, ...
20.06.2010 19:25
martiniki написа:
само вишнап опитахме тази година, нямаме си вишнево дръвче

идеята за компота ми се видя интересна

И вишнапа си го бива:))
цитирай
17. ckarlet - Diso, много си позитивен и във всяко ...
20.06.2010 19:49
Diso, много си позитивен и във всяко нещо откриваш красотата!
Ще изпробваме твоите рецепти:)))
Поздрави и от мен!
цитирай
18. mmmmmmmmm - Изпращам ти десерт
20.06.2010 19:53
домашна палачинка с домашно сладко от вишни!:))
Да ти е вкусно!:))
цитирай
19. diso - Diso, много си позитивен и във всяко ...
20.06.2010 19:54
ckarlet написа:
Diso, много си позитивен и във всяко нещо откриваш красотата!
Ще изпробваме твоите рецепти:)))
Поздрави и от мен!

И да не съм, със стихове като в последния ти постинг, ще стана:))
цитирай
20. diso - домашна палачинка с домашно сладко ...
20.06.2010 19:59
mmmmmmmmm написа:
домашна палачинка с домашно сладко от вишни!:))
Да ти е вкусно!:))

mmmmmmmmm, вкуснооо:))
цитирай
21. yuliya2006 - ДИ, ТИ ПРОСТО СЛЪНЦЕ ДНЕС МЕ РАЗБИ! ...
20.06.2010 21:26
ДИ, ТИ ПРОСТО СЛЪНЦЕ ДНЕС МЕ РАЗБИ! КАК НЕ СЪМ ЗАБЕЛЯЗАЛА ЧЕ НАИСТИНА ХОРАТА ВСЕ ВИШНИ САДЯТ В НАШИЯ ГРАД!
В ДЕТСТВОТО МИ ИМАШЕ ПО УЛИЦИТЕ САМО ДЕКОРАТИВНИ ДЪРВЕТА..ОГРОМНИ..НО ЕДНО ПО ЕДНО ВЗЕХА ДА ИЗЧЕЗВАТ И СЕ ПОЯВИХА ТЕЗИ БЕЗПРИЗОРНИ ДРЕБНИ ДРЪВЧЕТА И СА ТОЛКОВА МНОГО ЧЕ ПРОСТО СИ ВЪРВИШ ,ОТКЪСВАШ СИ ВИШНИЧКА И ПРОДЪЛЖАВАШ

НО ДА ЗНАЕШ БРАТ И НА ТАЗИ ЧУДЕСИЯ ВРЕМЕТО ИЗТИЧА... ЗНАЕШ КОЛКО УЛИЦИ САМО ЗА ГОДИНА ОСНОВНО ПРОМЕНИХА СМЕНИХА КАНАЛИЗАЦИЯ, ВРЪЗКИ ВСЯКАКВИ, МОДЕРНИ НАСТИЛКИ..ПАРК МЕСТА И ТИ ЧУЖДЕНЕЦ НА СВОЯТА УЛИЦА..ПЛАЩАШ ЗА ДА ПАРКИРАШ

И НАЙ КРАСИВОТО ОТ ВСИЧКО... ЗАСАДИХА ДЕКОРАТИВНИ ДРЪВЧЕТА..ВСИЧКИ В ТОН..И ПРЕСТАВИ СИ ПРОСТО НАШИЯ ГРАД МАЙ СТАНА ЕЛИТ!

БЕШЕ СТРАШНО ПРЕДИ ГОДИНА, КОГАТО ЗАТВОРИХА СЪСЕДНАТА УЛИЦА ..ВСИЧКИ ДЪРВЕТА БЯХА ИЗВАДЕНИ И НАРЯЗАНИ..КАТО ДУШЕГУБКА ОТ ВАРШАВСКОТО ГЕТО

ДЪРВЕТА ОТ ДЕТСТВОТО ЛЕЖАХА КАТО ВЕЛИКАНИ ПОВАЛЕНИ НА ЗЕМЯТА..НО ДНЕС ТАЗИ УЛИЦА ПРОСТО КАТО В ПАРИЖ ЧЕРВЕНИ НАСТИЛКИ С УДОБСТВА ЗА ИНВАЛИДИ И ДРЪВЧЕТА ВЕРОЯТНО МНОГО СКЪПИ...СНИМАЙ ГИ СЛЪНЦЕ

"ТАЗИ РЕКА НЕ Е ОНАЗИ ОТ ВЧЕРА"..ИМАМ ТАКЪВ СТИХ И МАЙ ЩЕ ИЗГУБИМ ВИШНИЧКИТЕ..НО СНИМКИТЕ ТИ ЩЕ ОСТАНАТ!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
22. tota - Привет на града на вишните!!
20.06.2010 21:37
Поздрави, Дисо!
цитирай
23. sunny2 - не знаех, че Стара Загора е град на липите...
20.06.2010 21:39
НО, че Пазарджик е града на вишните, не се съмнявам! Така, както знам, че Бачковският манастир е в Родопите:) Тук ухае на вишни... Страхотно усещане!)
цитирай
24. kasnaprolet9999 - Дръжките на вишните са много полезни
20.06.2010 22:10
за бъбреците, изсуши ги и ги слагай в чая си през зимата, заедно с другеи билки.Същото е и за черешовите дръжки. Ако някой боледува от подагра, това е цяра.
цитирай
25. divna8 - Обожавам вишните... :):):)
20.06.2010 22:16
Любим плод са ми... Както и неузрели сливи :))))
цитирай
26. diso - Джу, сещам се за това стихотворение
20.06.2010 22:37
Хубаво е, че засаждат красиви декоративни дръвчета. Дано да оцелеят! Ще намеря време да отскоча и до тази улица.
Сега разкопават и край Канала. Покрай това са изсекли повечето дървета. Понеже онези красиви върби още са там, отидох да ги снимам - дано да не е за последно!
Иска ми се по целия канал да засадят такива върби и те да нависнат над него като тези.
цитирай
27. diso - :))
20.06.2010 22:38
tota написа:
Привет на града на вишните!! Поздрави, Дисо!

Поздрави и на теб, Тота!
цитирай
28. diso - НО, че Пазарджик е града на вишните, ...
20.06.2010 22:40
sunny2 написа:
НО, че Пазарджик е града на вишните, не се съмнявам! Така, както знам, че Бачковският манастир е в Родопите:) Тук ухае на вишни... Страхотно усещане!)

Листата им много приятно ухаят. Затова ги слагат в туршиите:))
цитирай
29. diso - Дръжките на вишните са много пол...
20.06.2010 22:42
kasnaprolet9999 написа:
Дръжките на вишните са много полезни за бъбреците, изсуши ги и ги слагай в чая си през зимата, заедно с другеи билки.Същото е и за черешовите дръжки. Ако някой боледува от подагра, това е цяра.

Благодаря за информацията! Миналогодишните така и не успях да ги използвам. Дано поне тази година да успея!
цитирай
30. diso - Любим плод са ми. . . Както и неузрели ...
20.06.2010 22:45
divna8 написа:
Любим плод са ми... Както и неузрели сливи :))))

Второто не ми е слабост. Обичам добре узрели до презрели и много сладки плодове. Виж, зелените сливи ги хапвам - сварени в някоя чорба.
цитирай
31. razkazvachka - Вишнички! Браво на вас - размножили сте ги...
20.06.2010 23:53
Като японска градина:))))
Обичам си ги пазарджишките вишнички, презрелите череши и зелените сливки в чорбата от зелен боб (бакла).
И листа от вишни в саламурата за краставички...

Поздрави на родния ми град и благодаря за рекламата:)))
цитирай
32. teachme - Яааа:) какво мощно лятно завръщане правиш:)
21.06.2010 01:36
не знаех, че П-к е град на вишните:) ммм...кисели са ми, по сладичко си падам:) затова - само на сладко с мноого захар:) но и компотът, ако е добре подсладен, бива:) стига да има кой да го направи:)
А кой е градът на люляците, знаеш ли:)
цитирай
33. diso - Като японска градина:)))) Об...
21.06.2010 06:18
razkazvachka написа:
Като японска градина:))))
Обичам си ги пазарджишките вишнички, презрелите череши и зелените сливки в чорбата от зелен боб (бакла).
И листа от вишни в саламурата за краставички...

Поздрави на родния ми град и благодаря за рекламата:)))

Те - рекламите са, за да предизвикат потребление... Затова - идвей и употребявай! :))
цитирай
34. diso - не знаех, че П-к е град на вишните:) ...
21.06.2010 06:20
teachme написа:
не знаех, че П-к е град на вишните:) ммм...кисели са ми, по сладичко си падам:) затова - само на сладко с мноого захар:) но и компотът, ако е добре подсладен, бива:) стига да има кой да го направи:)
А кой е градът на люляците, знаеш ли:)

За малко да го пропусна - Ловеч:)) А за сладкото - от една партия сме:))
цитирай
35. cchery - Аз пък вишните много ги харесвам
21.06.2010 10:06
когато нацъфтят...... Понеже дръвчета са по-малки от тези на черешите и изглеждат много компактно и красиво с белия си цвят и лъскави гладки стволове..... Сокът от вишни е може би най-хубавия сок наред с малиновия..... ама такъв домашен със захар. Не от купешките отрови с аспартам.... Поздрави и успешна седмица!
цитирай
36. kliomuza - привет на Пазарджик и на вишните и на черешите също
21.06.2010 13:20
Ах, какви спомени имам от тези вишни. Уличката, която води за у-ще "Стефан захариев", където учех като малка, от двете страни са с дръвчета с вишни и череши. Джобовете на престилката ми вечно бяха омазани от вишните, защото и на отиване и на връщане от училище ги пълнех. Никой не ми се караше от дворовете. Берях си до насита. Живеехме на Места и до като си стигна вечно бях омазана с вишни. Не съм идвала в Пазарджик ат как завърших у-ще. Преместихме се в другия край на България.Красота. жалко, че вече не живея в Пазарджик. Вишните ми липсват.:)))))))))))))))))))))))))))) Много целувки от една любителка на вишните.
цитирай
37. zvezdichka - Първата снимка
21.06.2010 15:24
е много готина :). Направо те приканва: "Ела и ме гризни :)". Само, че аз тази година още не съм опитвала вишни. май взех да им забравям вкуса...
Поздрави за поста! Интересно ми беше да прочета :).
цитирай
38. mileidi46 - :))))
21.06.2010 17:33
Не знаех ,че така му казват на Пазарджик...но тази традиция да се садят вишни е прекрасна...
Всяко дръвче е живот! И въздух!
Радва ме и твоята вътрешна нагласа да виждаш само красивите неща от живота...за което те поздравявам!!
цитирай
39. diso - когато нацъфтят. . . . . . Понеже д...
21.06.2010 18:02
cchery написа:
когато нацъфтят...... Понеже дръвчета са по-малки от тези на черешите и изглеждат много компактно и красиво с белия си цвят и лъскави гладки стволове..... Сокът от вишни е може би най-хубавия сок наред с малиновия..... ама такъв домашен със захар. Не от купешките отрови с аспартам.... Поздрави и успешна седмица!

Успешна и на теб!
Черешите, когато нацъфтят обилно, също са много красиви.
Моите баби имаха едни дребни вишни - зверски кисели и нагарчаха леко, но ставаше един сок... Преди 4-5 години направих от тях по тази рецепта и... боядисаха стъклените буркани:))
цитирай
40. diso - Ах, какви спомени имам от тези ви...
21.06.2010 19:39
kliomuza написа:
Ах, какви спомени имам от тези вишни. Уличката, която води за у-ще "Стефан захариев", където учех като малка, от двете страни са с дръвчета с вишни и череши. Джобовете на престилката ми вечно бяха омазани от вишните, защото и на отиване и на връщане от училище ги пълнех. Никой не ми се караше от дворовете. Берях си до насита. Живеехме на Места и до като си стигна вечно бях омазана с вишни. Не съм идвала в Пазарджик ат как завърших у-ще. Преместихме се в другия край на България.Красота. жалко, че вече не живея в Пазарджик. Вишните ми липсват.:)))))))))))))))))))))))))))) Много целувки от една любителка на вишните.

По улиците около "Стефан Захариев" още има 30-40-годишни череши и вишни, а загиналите са подменени с млади. Сигурен съм, че някои дървета, които си виждала, са още там. А аз доидох "от другия край на България", за да "възпея" пазарджишките вишни:))
цитирай
41. diso - е много готина :). Направо те при...
21.06.2010 19:40
zvezdichka написа:
е много готина :). Направо те приканва: "Ела и ме гризни :)". Само, че аз тази година още не съм опитвала вишни. май взех да им забравям вкуса...
Поздрави за поста! Интересно ми беше да прочета :).

Има време и да опиташ, и да им се наситиш - тепърва започват:))
цитирай
42. diso - Не знаех, че така му казват на Паз...
21.06.2010 19:44
mileidi46 написа:
Не знаех ,че така му казват на Пазарджик...но тази традиция да се садят вишни е прекрасна...
Всяко дръвче е живот! И въздух!
Радва ме и твоята вътрешна нагласа да виждаш само красивите неща от живота...за което те поздравявам!!

И аз не знам така да му казват, но сам му дадох това име, още в първия си месец тукашен живот. Вишните са навсякъде и това име ми се яви само:))
Понякога пускам и тъжни, и критични постинги, но никога не влагам злоба и омраза в тях. Мисля, че и без друго ги има доста в живота.
цитирай
43. kliomuza - голяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяма молба
22.06.2010 11:19
А не можеш ли така, както си позитивен и добронамерен, да снимаш и "моите" вишни и да покажеш снимките? Мноооооооого моля
цитирай
44. diso - А не можеш ли така, както си позит...
22.06.2010 12:45
kliomuza написа:
А не можеш ли така, както си позитивен и добронамерен, да снимаш и "моите" вишни и да покажеш снимките? Мноооооооого моля

Вече ми е минало през ума:)) Само трябва да намера време за онзи квартал. И без това ми се ще да видя как са направили парка при стадиона...
цитирай
45. kliomuza - супер
22.06.2010 16:06
чакам най-търпеливо и кротко :))))))))))))))) да намериш време. Пазарджик си е голям, заема бая на пространство. Стадиона беше страхотен някога, сега казваш, че са го направили. дано да е по-добре. Ще ти разкрия една тайна за онзи квартал - там където Места свършваше, имаше сред полето някъде около ТКЗС-то еврейско гробище и една прекрасна брезова горичка. Това разбира се отдавна сигурно е ликвидирано.
цитирай
46. diso - чакам най-търпеливо и кротко :)...
22.06.2010 18:40
kliomuza написа:
чакам най-търпеливо и кротко :))))))))))))))) да намериш време. Пазарджик си е голям, заема бая на пространство. Стадиона беше страхотен някога, сега казваш, че са го направили. дано да е по-добре. Ще ти разкрия една тайна за онзи квартал - там където Места свършваше, имаше сред полето някъде около ТКЗС-то еврейско гробище и една прекрасна брезова горичка. Това разбира се отдавна сигурно е ликвидирано.

Стадионът беше доста занемарен, но откак направиха Острова, се заеха и с него.
цитирай
47. kliomuza - браво
23.06.2010 09:26
радвам се на добрите новини. Островът също ни беше любимо място. само дето в марица няма много вода, някога нямаше даже за жабите :)))))))))))))))))))))))))))) играехме в коритото
цитирай
48. diso - радвам се на добрите новини. Ост...
23.06.2010 12:34
kliomuza написа:
радвам се на добрите новини. Островът също ни беше любимо място. само дето в марица няма много вода, някога нямаше даже за жабите :)))))))))))))))))))))))))))) играехме в коритото

Помня я тази Марица - през лятото с вода, колкото поток, защото полетата наоколо бяха едно огромно оризище, а и останалата земя се поливаше...
Сега е много по-различно - ориз почти не се сее, останалата земя също, в голямата си част, не се обработва и реката е пълна с вода. Даже и риба има.
След наводнението от 2005-та, старото корито беше го засипала с наноси и сега се е ширнала на 40-50 метра, но е сравнително плитка.
Снощи бяхме на Острова и забелязах, че в момента е доста пълноводна (макар левоят ръкав край Острова да не е залят), като се чуваше характерният за пълноводие пукащо-пращящ звук.
цитирай
49. kliomuza - страхотно
24.06.2010 14:01
Марица с вода, лелееееееееееее, не мога да си го представя:))))))))))))))) браво
цитирай
50. diso - Марица с вода, лелееееееееееее, не ...
24.06.2010 20:40
kliomuza написа:
Марица с вода, лелееееееееееее, не мога да си го представя:))))))))))))))) браво

Първо си представи, а някой път и ще я видиш на снимка:))
цитирай
51. inel379 - Обичам и вкуса, и цвета, и цялостния изглед!
15.07.2010 13:59
Вишнево настроениае ми създаде!:)))
цитирай
52. diso - Вишнево настроениае ми създаде...
30.07.2010 07:38
inel379 написа:
Вишнево настроениае ми създаде!:)))

Това май не е толкова лошо:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3308652
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930