Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2011 17:14 - Промяната в нас
Автор: diso Категория: Политика   
Прочетен: 13860 Коментари: 24 Гласове:
37


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В предишния си постинг за промяната, от която се нуждаем писах за промените, които трябва да направи държавата, в лицето на избраните от нас управници. Такава промяна е нужна, но е невъзможна без нашето участие като граждани. Ако ние самите не се променим, ако не се обединим и не направим възможното да помогнем на останалите хора да се променят към по-добро, никой управник и никоя партия не би могъл да се справи само с политическа воля и управленски решения.
Промяната трябва да започне от нас, както предлага
pevetsa.  Аз също съм набелязал някои неща, които да променя у себе си, а други вече съм променил. Но това е само първата крачка.
Ако аз и само още 2-3 съседи почистваме около блока и поддържаме градинките, при това - поотделно, едва ли нещо ще се промени съществено. Ще получим някоя похвала, някоя подигравка и... скоро пак залените площи ще приличат на сметище. Защото същите хора ще продължават да замърсяват. Ще се намери и кой да ги подкрепи, ако им се направи забележка.
Ако обаче се съберем няколко единомишленици и заедно свършим нещо полезно, ще се увеличат хората, които подкрепят каузата. Ще се намери и кой "да вкара в пътя" нарушителите. И точно тук идва моментът да се намеси Държавата - с контрол и ефективни санкции.
Ето някои примери с какво може да се започне:


image

image

image

image

image

image
"Борчето" в пъна БЕШЕ освен идейно, и красиво. След мокрия сняг през март не го видях повече. Вероятно не е издържало тежестта на снега.


image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image
Да се върнем на борчето с пъна... Виждате ли паркираната отзад кола?
Погледнете днес как изглежда! Плочките, доколкото ги разгледах, са от изкъртените при ремонта на площада около "Тортата". Похвално! - вместо да идат да пълнят сметището или да ги рециклират в бетон, те са получили втори живот.


image

image

image

image

Специалистите по паркове и градинки може и да изпаднат в ужас, но от моя гледна точка това е нещо добро, направено за подобряване на панелната среда, в която живеем. И по-добро от градинките с домати и зайчарниците край някои блокове.

image

image

image

Алтернативата? Това:

image

И нещо за хората, които не вярват, че ИНТЕГРАЦИЯ на една определена етническа група е възможна:
image
Вижте ги - чисти, спретнати. Забавляват се по техен си начин, но се вписват в средата - говорят си толкова силно, колкото е необходимо, встрани от потока хора...
Такива картинки ме правят оптимист.





Гласувай:
37



1. bizcocho - И на мен ми призлява, ако видя нечий ...
13.02.2011 17:53
И на мен ми призлява, ако видя нечий труд освинен от безделници, както и ме радва всяка дребна намеса на човека за красота.
цитирай
2. tit - Много добри идеи!:))
13.02.2011 18:55
Ще има и пакостници, сигурно...повече упорство е нужно!:)
Поздрав!
цитирай
3. diso - И на мен ми призлява, ако видя нечий ...
13.02.2011 19:34
bizcocho написа:
И на мен ми призлява, ако видя нечий труд освинен от безделници, както и ме радва всяка дребна намеса на човека за красота.

Трябва да не се отказваме, но боли, когато някой се изгаври с труда на човек, опитал се да направи околната си средая по-приятна за всички..
цитирай
4. diso - Ще има и пакостници, сигурно. . . ...
13.02.2011 19:35
tit написа:
Ще има и пакостници, сигурно...повече упорство е нужно!:)
Поздрав!

Пакостници винаги се намират. Не зная как може да им прави удоволствие да рушат.:(( Инат му е майката и рано или късно ще се уморят:))
цитирай
5. magnoliya - Не е нужно много време . .
13.02.2011 20:02
Не е нужно много време за да направим обкръжаващата ни среда приятна, особено ако има и кой да ти помогне.
Една приятелка ме помоли да и дам луковици от лалета за да ги засее пред блока. Пролетта се зарадвала като видяла, че лалетата са готови да цъфнат и да красят градинката им. Една сутрин вижда продавачката на цветя да ги къса още неразцъфтели, явно за да ги продава в магазинчето си. Казах и да не се ядосва, пак ще и дам да си засади, но тя ми отговори, че повече не иска да се занимава с градинката, защото каквото и да засее, сигурно ще го откъснат преди да цъфне.
цитирай
6. martiniki - наистина е оптимистично
13.02.2011 20:02
и красиво, ииии оптимистично, много ми се иска и аз така позитивно да гледам, опитвам се, всекидневно, но не мога да не забележа как хората, които в квартала ни се пробват да направят и поддържат подобни цветни лехи, градинки, местенца за цветя и дръвчета, се отказват рано или късно; първи се уморяват и отстъпват, може би защото обикновено са сами в занятието си да разхубавят околното
цитирай
7. diso - magnoliya, точно това отношение трябва да се промени
13.02.2011 21:31
И при нас се засаждат вече само съвсем обикновени цветя, защото другите ги крадат. А много хора даже съвсем се отказаха.
Ако жената не беще се предала, ако беше направила скандал (в рамките на разумното), урокът можеше да е не самоза тази, която ги е брала. Тук се появява и ролята на съседите - дали ще я подкрепят в името на красотата за всички, или ще я порицаят като дребнава.
Сещам се за една история, разказана ми от бивша колежка.
Тя е от близко село. Купили си апартамент в кооперация и дошли в града. Като видяла мръсотията пред входа, излязла да помете, а някаква бабичка подвикнала от балкона: "Селянките веднага си личат..." Жената се разплакала и още вечерта се прибрали на село.
цитирай
8. diso - и красиво, ииии оптимистично, м...
13.02.2011 21:34
martiniki написа:
и красиво, ииии оптимистично, много ми се иска и аз така позитивно да гледам, опитвам се, всекидневно, но не мога да не забележа как хората, които в квартала ни се пробват да направят и поддържат подобни цветни лехи, градинки, местенца за цветя и дръвчета, се отказват рано или късно; първи се уморяват и отстъпват, може би защото обикновено са сами в занятието си да разхубавят околното

Това мисля, че е проблемът - опитваме се да оправяме нещата сами, или чакаме държавата. А трябва да се обединяваме, за да се свърши нещо и да има траен резултат.
цитирай
9. ckarlet - Браво, Diso! Много оптимистичен ...
13.02.2011 22:00
Браво, Diso! Много оптимистичен постинг!
Много красота си събрал!
Поздрави! И дано да е заразно и да споходи всички!
цитирай
10. diso - :))
13.02.2011 22:07
ckarlet написа:
Браво, Diso! Много оптимистичен постинг!
Много красота си събрал!
Поздрави! И дано да е заразно и да споходи всички!

Дано!
цитирай
11. sparotok - промяна
13.02.2011 22:29
Така започва пътят към по-доброто бъдеще- с малки промени. Те в началото са незабележими, но с течение на времето влияят на околните, положителният пример също заразява. За да създава добро, човек първо трябва да види добро.

Поздрави!
цитирай
12. diso - Пътят към доброто, е като пътя към богатството - нищо не пада даром
13.02.2011 23:09
sparotok написа:
Така започва пътят към по-доброто бъдеще- с малки промени. Те в началото са незабележими, но с течение на времето влияят на околните, положителният пример също заразява. За да създава добро, човек първо трябва да види добро.

Поздрави!

Прав си.
Шансът да изберем "идеалните управници" е дори по-малък от този да забогатеем от лотария. Бюлетината не е тотофиш.
Поздрави.
цитирай
13. inel379 - Живописни снимки си направил!
14.02.2011 00:40
И аз съм оптимист!
За да се свърши една работа, трябва да се змапочне!
Поздравления!
цитирай
14. diso - И аз съм оптимист! За да се свърши ...
14.02.2011 07:56
inel379 написа:
И аз съм оптимист!
За да се свърши една работа, трябва да се змапочне!
Поздравления!

Като тотото и печалбата - не може да спечелиш, ако не си пуснал фиш:)
цитирай
15. pevetsa - ЗА МЕН Е ЧЕСТ!
14.02.2011 11:27
Да го направим, да има промяна, за да я има тази красота и уют, която си споделил!
цитирай
16. diso - Да го направим, да има промяна, за да ...
14.02.2011 12:04
pevetsa написа:
Да го направим, да има промяна, за да я има тази красота и уют, която си споделил!

Не я ли направим ние и останалите Граждани на страната, няма кой.
цитирай
17. compassion - Много ме зарадва!
14.02.2011 21:37
Благодаря ти!
цитирай
18. diso - Много ме зарадва! Благодаря ти! И ...
14.02.2011 23:14
compassion написа:
Много ме зарадва! Благодаря ти!

И ти... :))
цитирай
19. gita969 - Една птичка пролет не прави
14.02.2011 23:56
и аз много си падам по хубави градини. Това си е изкуство, а и много разтоварва.Важното е,че ти самия се чувстваш удовлетворен от това,което правиш. Със сигурност създаваш и комфорт на другите, но откакто свят светува са повече консуматорите. Знаеш ли в Испания какви пари се взимат за такъв род дейност и поддръжката и. Ако им посочиш, че в случая труда е красил човека ще те вземат от раз без да посочваш друг вид мотивация. Това си е в рамките на майтапа.Бъди си ти! Щом така се чувстваш удовлетворен, а и е прекрасно да гледаш как природата пониква,а и биричката после е по- сладка.
цитирай
20. diso - gita969, тези градинки не съм ги правил аз, нито беседката
15.02.2011 07:06
Дело са на различни хора от различни блокове.
Аз самият, съм направил по-скромни неща и то само "на вилата" (т.е. на село) :))
Около нашия блок се включвам само с почистване, малки ремонти, подрязване на храсти и дървета, както и засаждам по нещо.
Наистина миже да е разтоварващо. Особени, ако се върши от няколко човека едновременно. Тогава човек усеща, че не е сам в това, което прави.
Може и да е натоварващо - когато видя, че люлякът, който съм засадил предишния ден е изскубнат и хвърлен наблизо, когато майка чупи клончетата на красиво декоративно дръвче, защото датето й "обича да си играе са тях"...
цитирай
21. zaw12929 - Поздравления за постинга!
16.02.2011 06:40
ДА, ТРЯБВА ДА СИ ГО КАЗВАМЕ ПО ЧЕСТО....
цитирай
22. diso - Благодаря за поздрава!
16.02.2011 08:02
zaw12929 написа:
ДА, ТРЯБВА ДА СИ ГО КАЗВАМЕ ПО ЧЕСТО....

И да правим по нещо...:))
цитирай
23. zabunova - Здравей!
19.02.2011 10:34
Ти си "нашият" Десислав, нали? Не знах, че имаш блог и си толкова активен в хубавия смисъл! Прочетох някои неща и съм зарадвана от позицията ти! Много, много поздрави от Бяла!:)))
цитирай
24. diso - Благодаря за поздравите!
19.02.2011 11:40
zabunova написа:
Ти си "нашият" Десислав, нали? Не знах, че имаш блог и си толкова активен в хубавия смисъл! Прочетох някои неща и съм зарадвана от позицията ти! Много, много поздрави от Бяла!:)))

И аз не знаех, че сме почти "връстници" тук. За разлика от Любо, който си е почти "новобранец":))... но пък активен:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3302765
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031