Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2015 08:42 - ЧОВЕЧНОСТ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 17273 Коментари: 24 Гласове:
77

Последна промяна: 07.12.2015 14:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                               image


Млад си, здрав си. Изпълнен си със сили и полет на духа. Имаш мечти. Мечтаеш да завършат децата ти. Мечтаеш големият ти син, студент първа година да донесе диплома за висше образование, а през това време малкият да е завършил гимназия и да върви по стъпките на брат си. Мечтаеш да ги изучиш и двамата. Да им "дадеш хляба" в ръцете", да станат истински хора.
Мечтаеш след това да тръгнеш под ръка с жена си с изправена глава и изпълнено с радост и гордост бащино сърце. Мечтаейки се унасяш в тежък сън. Искаш да се събудиш, а не можеш. Искаш да извикаш, но не можеш. Искаш да те чуят, но никой не чува. Не спиш, не сънуваш, но не можеш да помръднеш. Жена ти усеща твоята будност-сън и скача. Обажда се на 112.
"Мъжът ми е болен! Моля елате да помогнете!"
Свлича се до теб, вика името ти, мокри лицето ти със сълзите и мъката си. Ти не се събуждаш, макар да си буден. Успяваш да помръднеш ръката си. Едната. Имаш чувството, че милваш лицето й и й казваш, че си добре и всичко ще мине. Само да не се бои. Чуваш сирените на линейката. После някакви хора се суетят около теб. Говорят нещо на латински. Преместват те от твоето легло на нещо по-неудобно и те качват в кола, която не е обикновена. Слагат ти кислородна маска и някаква инжекция. В просъница чуваш хлипането на съпругата си. После заспиваш наистина. Събуждаш се след доста време. На непознато място. Отваряш очи и виждаш бяла и непозната обстановка. Целят си в кабели и системи. Вратата се отваря и влизат ... ангели! Не, не сънуваш! Буден си. Ангелите са хора - лекари и медицински сестри. Единият ангел се навежда към теб и ти казва: "Ще те бъде! Трябва време, за да се възстановиш, но ще те бъде. ИНСУЛТ, момче. Тежък. Млад си и ще се оправиш. Ние сме тук, но и ти трябва да се пазиш, да си помогнеш сам." Ти разбираш какво ти казва и искаш да му благодариш. Не можеш. Говориш, но думите не са тези, които казваш. Изкривени са някак си. Усещаш, че нещо не е наред с устата ти. Изкривена е. "Фациалис, момче. Ще мине, но трябва време и дълго лечение." Всичко се срутва в теб. Цялото семейство разчита само на теб! Как ще лежиш и ще се лекуваш?! "Трябва време." Така каза докторът-ангел.
Лечение в болница, рехабилитация, процедури, за да можеш да се раздвижиш, да говориш ... 
Да се пазиш. Как?! Всичко е скъпо. Трябва да издържаш семейството си. Как ще кажеш на сина си студент, че си болен и не може да разчита на теб?! Не става! Не става! Не става! Идва друг ангел с нова система. След това заспиваш. Сънуваш, че си здрав. На работа си. След няколко седмици трябва да ходиш "на дърва" в гората. Да има за зимата. Да е топло на цялото семейство ... Сън! Действителността е повече от ясна - инсулт, фациалис, хипертония и още други, които не разбираш. Това е истината, а не сън, не е измислица.
Почти така ми беше разказано от един приятел от блога, който въпреки всичко отиде "на дърва". Не след няколко седмици, а след два месеца, въпреки тежката диагноза, въпреки парезата /след физиотерапията и усилията на всички ангели в родния град/. Санаториум?! Не сега! Сега не става. Лекарствата, рехабилитацията, болничните са стопили и без това скромните му парични средства.
Това ходене "на дърва" отново го изпрати в болницата в областния град. Този път ангелите не бяха толкова мили и добри! Единият откровено го нахока, че не спазва неговите назначения.
Това е от нашия приятел.
В трудно и тежко положение е. Достойнството му не му позволява да се оплаче. На мен ми сподели като на приятел.
Аз се обръщам към всички, които могат и имат желание да помогнат на приятеля в нужда. Ако някой реши да му помогне нека ми пише на лични. Ще имам грижата за всичко - за получаване и препращане. После ще напиша за свършеното. Ще дам отчет.  
Много ми се иска да сме добри и състраделни. На всички ни е трудно. Аз имам 353-ма приятели тук. Имам много приятели в реалния живот. На тях съм разказала и помолила за помощ. Сега го разказвам на вас и също ви моля за помощ.
Едно добро отношение и взаимопомощ не е ли много повече от една ... вечеря в ресторант, например? Или едно кафе?

Пускам този постинг без да съм се допитала и получила съгласието да го публикувам.
Извини ме, приятелю! Не се засягай от разказаното тук. Написах го с единствената мисъл за добро.
Слагам любимите ти изпълнения. Да се отпуснеш поне за малко, ако влезеш при мен.

Един поздрав от Богдана Карадочева за всички!
У мен остава надеждата, че добрите хора са не само 1002!

                            image


   








Гласувай:
77



Следващ постинг
Предишен постинг

1. slavimirgenchev1953 - Кате, самият аз прескочих трапа
03.12.2015 09:20
след животоспасяваща операция на 16 октомври (аневризма с руптура на аортата) и сега се възстановявам, което ще отнеме половин година. Всичко, което имах, замина. Така че знам какво е. Но моите деца са големи и се оправят сами.
Пожелавам ти успех в благородното начинание, което толкова ти подхожда. Именно на теб!
цитирай
2. katan - 1. slavimirgenchev1953 - Кате, самият аз прескочих трапа
03.12.2015 11:09
Здравей, Слави!
Пожелавам ти скорошно оздравяване, приятелю!
И аз съм минала по този път и знам колко е труден и тежък, но след 6 месеца виждаш как започваш да се възстановяваш - от опит ти го казвам.
Всичко опира до пари, приятелю. Всичко! Нямаш ли пари си загубен.
Пак от опит го казвам.
Да ни пази Господ!
Жив и здрав да си, Слави!
Пожелавам на теб и на себе си след няколко месеца да ми пишеш, че си като възроден!
Пожелавам на нашия приятел да се пази и да оздравява бързо, че много ме изплаши!
цитирай
3. flymore - Човешка доброта!
03.12.2015 11:10
И аз ти пожелавам успех в творенето на добро, Кате!<3
цитирай
4. vostroto - Успех в благородната ти кауза, К...
03.12.2015 11:20
Успех в благородната ти кауза, Катя!
Може би ще съм малко банален, но къде е държавата, за да получи наистина някаква съществена помощ този човек? За съжаление случаи като този са хиляди, в нашия квартал няма магазин, в който да не е поставена кутия за събиране на помощи за болни деца най-вече, че дори и по две кутии има в някои... Така ли отгоре са решили да се оправяме? С помощи, докато ни затварят болниците?... Не е държава това.

цитирай
5. katan - 3. flymore - Човешка доброта!
03.12.2015 11:35
Благодаря ти, Флайче!
Дай, Боже, да има добро по земята!
цитирай
6. katan - 4. vostroto - Успех в благородната ти кауза
03.12.2015 11:38
Благодаря ти, приятелю!
Държавата е абдикирала отдавна, особено в сферата на здравеопазването /аз го наричам здравепогубване:(/.
Разчитаме единствено на себе си и на приятелската помощ.
Държава няма, но има Човеци.
Поздрави!
цитирай
7. donchevav - Човечност - най-висша и все по- д...
03.12.2015 12:20
Човечност - най-висша и все по- дефицитна добродетел! От нас зависи да я съхраним - особено в такова трудно време, когато и най-малкият жест може да спаси човешки живот! Поздрави за този постинг - дано повече приятели се отзоват на този благороден призив!
цитирай
8. megg - Човещина
03.12.2015 14:38
С добро дело си се захванала, Кате мила; успех, дано е добър краят му!
Поздрав!
цитирай
9. katan - 7. donchevav - Човечност - най-висша и все по- дефицитна добродетел!
03.12.2015 15:29
Здравей, Венетче!
Добродетелите и истинските ценности са дефицит.
Много ми се иска да помогнем с нещо, колкото и малко да е.
От много хора по малко и става поне за един ЯМР.
Вече трима души се отзоваха и ми писаха на лични.
Надявам се да се отзоват още. Вярвам в доброто начало на човека!
цитирай
10. katan - 8. megg - Човещина
03.12.2015 15:32
Мег! Миличка Мег!
Добре дошла отново! Много ме зарадва!
Силно се надявам да постигнем успех и да помогнем на приятел в нужда!
С Божията помощ и нашата подкрепа да стъпи здраво на краката си!
цитирай
11. kvg55 - Колкото и средства да събереш, от ...
03.12.2015 16:18
Колкото и средства да събереш, от полза ще са.
Аз самият съм болен и безработен и нямам възможност.
Поздрави!
цитирай
12. katara - за колко пари става дума? мед право/ mariaradeva.com/11-2010/.../за-заплащането-на-я
03.12.2015 16:22
иначе на никой не са му достатъчни..
Успехх, сега поне, ще видите точно колко приятели имате тук...

Юлия
цитирай
13. katan - 11. kvg55 - Колкото и средства да събереш,
03.12.2015 16:48
Здравей, Краси!
Оздравявай бързо и работата ще те намери сама. Сигурна съм в това!
Знаеш колко е скъпо лечението у нас. Сега да съберем поне за ЯМР с контраст, защото вече няма право по Здравна каса, тъй като му е правен един тази година.
Нямаш възможност, но имаш желание! Това е повече от съпричастност!
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
14. katan - 12. katara - за колко пари става дума?
03.12.2015 16:54
Здравей, Юлия!
Парите, особено в днешния ден не стигат на никого, но може ли да сме равнодушни към болката на приятел?
Аз не мога.
Колко? Колкото, толкова. Да помогнем поне мъничко.
За приятелите си права.
Благодаря и за пожеланията и линка! Ще го видя.
Надявам се на успех, колкото и малък да е.
Поздрави!

цитирай
15. vostroto - иначе на никой не са му достатъчни. . ...
03.12.2015 19:27
katara написа:
иначе на никой не са му достатъчни..
Успехх, сега поне, ще видите точно колко приятели имате тук...

Юлия


Много съм разочарован от този коментар...
Не е лошо, Катя, този човек да провери няма ли право в неговото положение, на помощи за дърва, или други такива.
После, тези момчета доколкото разбрах, са големи. Биха могли и двете да си намерят някаква почасова работа (изтъквайки ситуацията) и да подпомогнат семейният бюджет. Аз когато бях четвърти клас, се хванах на работа за 20 лева на месец, и пак си бях отличник. Тогава ураган помете къщата ни, и средствата ни, също.

цитирай
16. katan - 15. vostroto - иначе на никой не са му достатъчни
03.12.2015 20:03
Недей, скъпи приятелю!
Не си прави заключение само от един коментар.
Юлия е един от хората, които се отзоваха на молбата ми.
Не си ли съгласен, че на никой не му стигат?
За момчетата имаш право.
Предполагам, че голямото, което е студент си търси работа, но за малкото - абсурд в този регион.
За теб съм сигурна, че и ураган да излезе насреща ти ще го пометеш:))), дори да си в детска възраст.
Сериозно - съжалявам за сполетялото ви нещастие, макар и преди много години!
цитирай
17. monaliza121 - Привет, Кате!
04.12.2015 14:36
Колкото- толкова, успех!
цитирай
18. katan - 17.monaliza121 - Да, Лизи!
04.12.2015 14:43
Колкото - толкова.
С Божията помощ и с приятелска подкрепа се надявам на успех!
Поздрави!
цитирай
19. kasnaprolet9999 - Хубаво е, че си се заела с такава з...
09.12.2015 00:14
Хубаво е, че си се заела с такава задача. Аз също се занимавам с благотворителност. В момента при мен е една бивша блогерка на гости вече трета седмица, млада жена от Бургас и изцяло е на наша издръжка. Имаше тумор на млечната жлеза, оперираха я в раковото и след два дена ще й махат конците. Един ден не я задържаха там, но накрая си плати седем дена престой, но това е друга тема. Там махнаха резултата от заболяването, а с причината се занимавам аз с моите билчици. Добре че тумора излезе доброкачествен. Давах й много хвощ и сладък пелин, та може и да са унищожили раковите клетки, ако и е имало, знам ли? Ние със съпруга ми сме пенсионери, но каквото можахме направихме за момичето-храна и подслон, но повече не мога да отделя, много съжалявам.
цитирай
20. katan - Здравeй, Невенче и невенче:)!
10.12.2015 13:55
Ти с твоите "билчици" и добро сърце помагаш на много хора.
На мен също ми отгледа 2 растения миналата година, но така и не можах да дойда да си ги взема.
Благодаря ти от сърце за тях! Надявам се да са помогнали на някой друг.
Те са заредени не само с целебни качества, но и с твоята искрена обич и огромно желание да помогнеш на хората!
Силно вярвам, че тази твоя приятелка ще оздравее напълно и никога няма да те забрави - теб и съпруга ти.
Вие сте добри хора и заслужавате само добро да ви спохожда.
Пожелавам ви го от цялото си сърце!
цитирай
21. elcho - Здравейте добри хора !
14.12.2015 23:08
......Хубаво е, когато се загубиш да има кой да те потърси ! Страшно е, да стоиш пред врата, зад която няма нищо.........
цитирай
22. katan - 21. elcho - Здравейте добри хора !
19.12.2015 22:19
Здравей, добри човече!
Ако се загубиш и те потърсят, значи си потребен някому.
"Страшно е, да стоиш пред врата, зад която няма нищо..." - да стоиш пред врата, зад която няма ... душа е трагично.
цитирай
23. elcho - Не винаги съм бил добър, но.....
20.12.2015 18:13
....но моля Ви, потърсете ме.....
цитирай
24. katan - 23. elcho - Не винаги съм бил добър,
20.12.2015 18:35
Бог създаде човека по свой образ и подобие - т.е. човек по презумпция е добър.
Мога да цитирам и един римски мислител, чийто думи е използвал Карл Маркс и му се приписват за "авторски" - "Битието определя съзнанието".
Като съберем доброто начало, заложено ни с Божия дЪх и излизането от битието, в което понякога попадаме и имаме сили да излезем от него се получава това, което хората наричат "добър човек".
БЪДИ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5656078
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195537
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031