Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2009 18:00 - За простотията с повече думи
Автор: diso Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5200 Коментари: 24 Гласове:
14



7. cefulesteven - драскат си децата, макар и не където ...
16.11 21:28
diso написа: драскат си децата, макар и не където трябва ...
Повече ме е яд на възрастните, налепили обяви върху
картите на линиите и когато някой се е опитал да ги махне, защото пречат, белята е станала.
Трябва да кажа, че от поне 10 спирки, които видях, само 2 бяха така "украсени". Другите бяха в перфектно състояние.


"Нещо много ме възмути навремето, но тогава нямах дигитален апарат, нито телефонче да го запечатам, че да се вижда още дълги години.

Спирката до която ми беше вестникарската будка в която работих тогава.

Една много възрастна баба, много си обичаше дядото. Тежко прие смъртта му, почти всеки ден раздава вафлички, бисквитки, други сладкиши за мир на душата му.

Знаех, че няма кой знае колко пари, събираше на по две, на по една стотинките да си купи пенсионерските вестници, така ги е събирала и за почерпките ми, за дядото.

Некролозите не са без пари, от нещо се е лишила за да ги сложи. Дали е хубаво да се лепят или не, некролози е протеворечива тема, но се лепят. И човешко си е. Но една сутрин, видях я, толкова разстроено, че даже не плачеше, не може дума да каже, очите и едни огромни, млади, пълни с болка. Сочи, не може да си вземе дъх.

Върху некролозите на дядото...огромни предизборни плакати.

На това място по принцип винаги са се лепели некролози. Бабата е искала да спомене дядото, пред тези които го познават, нещо което е смятала, че заслужава.

На кой му пука, налепил си плакатите, а това, че е върху последните стотинки, дадени за най-скъпото...На кой му пука!

Бяха много арогантни години в политически план.
Плакатите разбира се до вечерта бяха парцали, защото и други хора са видели грозните физиономии на някои местни лидери върху лицата на свои поминали се близки.

Пуснах вечерта един материал в любимия си тогава форум, казваше се:

"Морално ли е да се лепят предизборни плакати върху некролози?"

Просто си попитах.
Мен ме направиха на парцали. Не съжалявам.

Случка, която ще ми остане за цял живот."


Този коментар, който и сам си е готов постинг не ми дава мира и изкара някои мои спомени по темата за мъката по мъртвите близки и гаврата с нея.

Градчето, в което съм израснал е далече и рядко ходя там – един-два пъти в годината, най-често през лятото. Виждаме се с майка ми, гостувам на роднини и приятели… и ходим на гроба на баща ми.

Гробищата са на най-високото място над града и ходенето там е свързано с превземането на един много стръмен хълм. Толкова стръмен, че като се кача горе и погледна, имам усещането, че само да прекрача и ще стъпя на покрива на нашия блок, а той е осеметажен.

Пъплим нагоре, натоварени с по няколко пластмасови шишета и тубички с вода – да полеем цветята на татко, да не е сам. Веднъж-дваж в годината помагаме на майка ми в носенето, но през останалото време се мъчи сама. И не само тя – млади и по-възрастни жени, грохнали старци редовно изкачват хълма, равносилен на Голгота, за да се грижат за гробовете на близките си. А когато стигнат там, мъката им става още по-голяма.

Засадените предния ден цветя, които трябва да се полеят са отскубнати и засадени на друг гроб – защо да се мъчат да си сеят сами или да ги купуват.

Тези които са оцелели и цъфнали, са обрани и красят чужд паметник – близките ми даже не са си направили труда да си донесат от града.

Импровизираната ваза, направена от изрязано пластмасово шише е захвърлена наблизо – някой е взел цветята, а друг е използвал водата – да си полее „своя” гроб.

А най-голямата гавра с паметта на мъртвите е измислена от предприемчиви съседи. През лятото, когато влагата е оскъдна и пашата за агнетата е слаба, вкарват животните си да пасат в гробищата.

 Така де – защо животните им да не се порадват на изобилието по гробовете, като има „глупави” да поливат!




Тагове:   мъртви,   гроб,


Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dorichela - Никаква почит към покойниците н...
17.11.2009 18:05
Никаква почит към покойниците няма..... Нито по гробищата, нито по местата, на които стоят некролозите...
цитирай
2. diso - Дори,
17.11.2009 18:07
те и живите не уважават ...
цитирай
3. candysays - Много смислен и стойностен постинг, diso..
17.11.2009 18:10
Искрени поздравления за което. За съжаление темата е тъжна, откъдето и да я погледнеш.. :(
цитирай
4. diso - candysays,
17.11.2009 18:40
наистина е тъжна. След като прочетох коментара снощи, темата не ми даваше мира, докато не написах това.
цитирай
5. cefulesteven - Ужасно е! Сега не намирам думи, но ...
17.11.2009 18:55
Ужасно е! Сега не намирам думи, но подобно отношение е животинско. Паметта е това, което ни прави хора. Не заради мъртвите, заради живите трябва да се почита, този който ни е обичал, който е живял сред нас, а сега не е сред нас. Обезсмисля се и живота, не се ли почита смъртта.

Толкова оскотяване!

цитирай
6. diso - Преди 2-3 години прекараха вода там, но скоро я спряха
17.11.2009 18:58
Съседите слагали маркуч и си поливали дворовете без пари.
цитирай
7. cefulesteven - Съседите слагали маркуч и си пол...
17.11.2009 19:22
diso написа:
Съседите слагали маркуч и си поливали дворовете без пари.


Утре сутринта: живот, здраве и да се събудя на време, а не като днес, смятам да напиша един хорър, вдъхновен от историята.

Сега ми е уморено. Не знам как ще е утре, но толкова ми докривя, че ми се завъртя идеята в главата.
цитирай
8. анонимен - Простотия даже е слабо казано,
17.11.2009 19:38
да оскверняваш така нечия скръб, по гробищата кощунствата ... за мен е духовна низост от най-неразбираемия ми вид, нямам думи направо...
цитирай
9. diso - cefulesteven,
17.11.2009 20:40
ще ми е интересно да видя резултата:)
цитирай
10. diso - vishnichka,
17.11.2009 20:42
като гледам по филмите за древни народи, един от основните признаци за цивилизованост, който се приема е почитането на мъртвите...
цитирай
11. elinora - diso,
17.11.2009 20:44
толкова е тъжно това, толкова долно и гадно...Нямат срам, нямат страх от нищо някои хора, сякаш ще са вечни...
цитирай
12. diso - Ели,
17.11.2009 20:48
elinora написа:
толкова е тъжно това, толкова долно и гадно...Нямат срам, нямат страх от нищо някои хора, сякаш ще са вечни...

така си е. А представяш ли си какво им е на хората, които с толкова усилия и страдание са отгледали тези цветя - да ги намерят изпасани!
цитирай
13. elinora - Представям си,
17.11.2009 20:52
дали всичко идва от атеизма или просто оскотяхме от простотия и от борбата за оцеляване, как мислиш...
цитирай
14. diso - Не мисля, че е от атеизма,
17.11.2009 20:57
не е и от борба за оцеляване, но вероятно е свързано с разпада на ценностната система, без да се установи друга такава или се подменя с някаква много изродена.
цитирай
15. sestra - diso,
17.11.2009 21:21
прав си, че е от разпад в ценностната система. Не всеки би си го позволил. Хубаво е, че с времето и поколенията това може бавно, но сигурно да се промени. Дано!
цитирай
16. diso - sestra,
17.11.2009 21:22
дано!
цитирай
17. анонимен - ужасно е това незачитане на последният
18.11.2009 07:43
дом на човека.
Винаги съм се възхищавала на гробищата, които дават по американските филм - зелени, равни, с красиви паметници.
Но там хората зачитат паметта на покойниците, никой не би дръзнал да кошунства .
Тук - тук просто не зачитаме нищо.
цитирай
18. diso - Дари,
18.11.2009 07:48
у нас е така:((
И аз съм се възхищавал на поддръжката на техните гробища.
цитирай
19. miralyub - жалка картинка. . . това с гробищ...
18.11.2009 09:03
жалка картинка... това с гробищните паркове повсеместно е така.
цитирай
20. diso - жалка картинка. . . това с гробищ...
18.11.2009 09:11
miralyub написа:
жалка картинка... това с гробищните паркове повсеместно е така.

Това, че поддръжката е оставена на близките, е по-малката беда. По-лошото е, че някои и това унищожават.
цитирай
21. анонимен - Това си е техен, изватен начин да демонстрират непукизъм!
18.11.2009 10:07
Вандалщината поначало е реация срещу порядките! Примитивен начин - на хора без ценностна система.
цитирай
22. diso - Вандалщината поначало е реация ...
18.11.2009 13:08
tit написа:
Вандалщината поначало е реация срещу порядките! Примитивен начин - на хора без ценностна система.

Второто съм по-склонен да приема в случая. Или ... системата им е нещо извратена?
цитирай
23. mmagy - Тъжно. . . . . . . . и аз се сблъсквам с ...
18.11.2009 16:53
Тъжно........и аз се сблъсквам с това посещавайки вечният дом на родителите ми..........
По отношението към паметта на мъртвите се съди за морала на нацията..........
цитирай
24. diso - mmagy,
18.11.2009 16:56
значи знаеш какво е ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3311177
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930