Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2009 22:56 - Животни в риск
Автор: diso Категория: Други   
Прочетен: 12759 Коментари: 26 Гласове:
13



"21. elinora - Как можа
18:00
да снимаш раненото гълъбче, а да не му помогнеш някак"

Ще започна този постинг с това, с което завърших предишния:

image

image

image

Снимах това нещастно птиче на път за работа. Не знаех защо, но инстинктивно усещах, че ТРЯБВА. Бях наясно с две неща: 1. не изпитвам удоволствие от гледката - напротив; 2. нямах идея как да помогна.

Гледал съм по "Анимал планет" цели поредици "Животни в риск" и "Помощ за дивите животни". Имат си хората организации и знаят на кого да сигнализират за пострадали недомашни животни. После специалистите ги поемат, лекуват и връщат в естествената им среда.
Когато видях гълъба - беззащитен, но без видими белези на заболяване, много се натъжих, че не знам какво да направя и НА КОГО ДА СЕ ОБАДЯ. Не е работа на Гражданска защита, а за други не се и сетих. Оставям на страна факта, че бързах за работа и едва ли някой би ми признал това като основание за закъснение. Успях само да го преместя на място, отдалечено от коли и котки. Но знаех, че е ОБРЕЧЕН.
После, без да знам защо, през целия ден ми беше едно тревожно и неудовлетворено, а днес, след публикуването на снимките, ме измъчваха угризения заради показването им. И така - до коментара на elinora.
Тогава си обясних какво не ми е давало мира.
Прибрах се и започнах да търся в Гугъла "защита на животните". Намерих куп неща - основно за бездомните кучета. Направи ми впечатление сайта на
"На ти с животните"
Нищо не ми говори името им, но харесах сайта.
Намерих и публикация на тема
бездомни кучета в Пазарджик. Пак нищо за останалите животинки.
Направи ми впечатление, че огромна част от публикациите са за баздомните кучета. Но не само те се нуждаят от помощ. Например, като малък съм намирал прилеп със счупено крило...

Замислял съм се и по следния въпрос: близките Бесапарски ридове са дом за няколко вида защитени животни и птици - ако попадна на някое от тези същества и то се нуждае от помощ, какво да правя?
Тогава написах "помощ за диви животни", но открих само това:
Спасителен център на "Зелени Балкани" . Стори ми се ценно - има и телефони за контакт. Макар и далечко, 
вече знам къде да сигнализирам за пострадали диви животни от природата.
За съжаление, още не знам къде трябваше да звъня за моето гълъбче - предполагам вече мъртво.

Ако някой знае отговора, нека да сподели с останалите, за да не е била напразна смъртта на тази птица!
 


Тагове:   животни,   риск,


Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yuliya2006 - ДИ, ДАНО ДОБРИ ХОРА СА МУ ПОМОГНАЛИ. ...
04.12.2009 23:10
ДИ, ДАНО ДОБРИ ХОРА СА МУ ПОМОГНАЛИ... ЗАЩОТО ДНЕС В НАШАТА ДЪРЖАВА И ЗА БОЛНИТЕ ЧОВЕЦИ НЕ СЕ ГРИЖАТ
ОБИРАТ ЗДРАВНАТА КАСА КАТО ФОКУСНИЦИ, ДРУГИ СЪБИРАТ ЕСЕМЕСИ ЗА БОЛНИ ДЕЦА КАТО ТОТО...И КАКВО ДА ТИ КАЖА...БЕЗДУШИЕ И БЕЗНАДЕЖНОСТ...

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
2. анонимен - Не знам!
04.12.2009 23:11
Ясно е, че не такъв коментар очакваш!:(
Но имам усещане, че "няма" ще бъде крайния извод!
То у нас приюти за бездомни хора няма, че помощ за животни, особено такива - без козина за продан!
цитирай
3. diso - Джу,
04.12.2009 23:20
много хора си казват: "Тя (държавата) за кучетата се грижи повече, отколкото за хората!" Но как да очакваме грижа за нуждаещите се от хора, у които горните снимки не биха предизвикали жалост?
цитирай
4. diso - tit,
04.12.2009 23:25
коментари очаквам всякакви. Надявам се да се получи една дискусия, от която да произлезе нещо полезно.
Иначе, не мисля, че е нормално законът да задължава собствениците на животни да ги отглеждат при оптимални температурни граници, но това да не е задължение на родителите спрямо децата им или на работодателите спрямо работниците.
цитирай
5. анонимен - Не ти казвам да го приемеш философски,
05.12.2009 00:49
но нямам фантазия за решение!
Тези служби по Енимъл или Дискавъри са на мощни фондации. Там експериментират, разработват...
Моя позната беше в Лондон това лято и потвърди, че с очите си видяла лисица на воля!
А до преди 100, айде 120 години на всяко кръстовище там е имало бесилки. Хванат някой, че краде - съд и на бесилото!
После им дошло на ум, че е загуба на ресурс и взели да ги пращат в колониите да работят и тъй! А ние вървим на обратно!
цитирай
6. diso - tit,
05.12.2009 08:05
онези организации също са били малки и слаби. Чел съм книгите на Джералд Даръл. Преди има-няма 50 години е създал Световния фонд за опазване на дивите животни и поне първите десетина години са на ръба на оцеляването (финансово). Сега са световнозначима организация.
цитирай
7. elinora - diso,
05.12.2009 08:19
предполагам, че аз бих го отнесла раненото птиче до някой близък ветеринар, но ...Прощавай, че се усъмних в твоята човечност
цитирай
8. diso - elinora,
05.12.2009 08:25
изобщо не съм се засегнал, напротив - благодарен съм ти за идеята за постинга. Горецитираният ти коментар осмисли снимките.
цитирай
9. teachme - Ами...
05.12.2009 10:46
много е тъжно:( щом е било живо, можеше да го занесеш на работа...някой би могъл да помогне на птичето мисля...често ни натъжават такива гледки:(
tit - това за Англия има обяснение, тъкмо си припомням една лекция по англ. история.
цитирай
10. diso - teachme,
05.12.2009 10:49
като познавам колегите - едва ли ...
цитирай
11. miaa - Здравей, Diso! Много е трудно да ...
05.12.2009 12:12
Здравей, Diso! Много е трудно да вземеш правилно решение, когато човек не е компетентен , като мен.
В много случаи не зная как да помогна, отнася се и за гълъбчето в случая? Може би най- правилното решение да се отнесе на ветеринарен лекар.
цитирай
12. diso - miaa,
05.12.2009 12:37
аз също не съм компетентен за първа помощ или лекуване, а ветеринарят със сгурност работи за пари. Затова са тези организации...
цитирай
13. riba - животни
10.12.2009 22:04
според мен човек не трябва да се обвинява за такива неща все пак природата си знае своето, много пъти съм гледал някой риболов вадят хубав рибок и в момента на пускането на рибока обратно някоя по-голяма я лапва и толкоз така че природата си знае своето
цитирай
14. diso - riba,
10.12.2009 22:20
да има го. Всъщност, тази случка беше за мен пово да поставя въпроса за помощ на пострадали недомашни животни. Все пак, ако попаднем на ранена птица от защитен вид, не върви да я оставим да умре.
Що се отнася до риболова - и това, което разказваш се случва... даже рибите, върнати във водата, нерядко умират от инфекции, причинени при откачането им ... Но пък стават храна за някое друго животно.
цитирай
15. riba - Животни
11.12.2009 12:20
Един съсед го глобиха за това че прегазил някакво улично куче докато карал, а човека не го е направил нарочно и го съди държавата и го глобиха 1000 лева, а това правилно ли е аз съм пътувал много с кораби и честно казано другаде не съм виждал да се разкарват така кучета
цитирай
16. diso - riba,
11.12.2009 12:59
да се чуди човек, какво правят толкова кучета по улиците. Марк Твен има един разкошен пътепис "Глупаци в чужбина" - там се описва подобна картинка в Истамбул (през 19-ти век).
цитирай
17. riba - diso
11.12.2009 13:01
Жалко че няма вече китайци те ги оправяха, хихихи
цитирай
18. diso - riba,
11.12.2009 13:13
riba написа:
Жалко че няма вече китайци те ги оправяха, хихихи

точно почнаха да внасят пак виетнамци и кризата провали решаването на проблема:((
Това, разбира се, е в рамките на шегата, а проблемът си е сериозен - как "хуманно" да го решим. За мен най-виновни са бившите собственици на кучетата. Имам и пост по темата, ако искаш - виж го.
цитирай
19. riba - Имам и пост по темата, ако искаш - виж го.
12.12.2009 18:26
Дай линк че неможах да го намеря
цитирай
20. diso - Ето го:
12.12.2009 18:49
http://diso.blog.bg/drugi/2009/10/12/nejelani.414727
цитирай
21. riba - ре
14.12.2009 12:18
ок, мерси прочетох го, аз съм на мнение,че трябва всички улични кучета да бъдат ул,овени и положени в приюти за животни и до определено време ако не бъдат приютени да бъдат приспани, а не да се оставят по улиците да сформират глутници и да нападат хората по-този начин ще се избегнат и мръсотиите около кофите за боклук и болестите принасяни от тез бездомни кучета
цитирай
22. diso - Проблемът има много възможни ре...
14.12.2009 12:51
Проблемът има много възможни решения...
Вчера, докато снимах , "хванах" един мъник - поредното "попълнение" на уличните кучета.
цитирай
23. riba - поредното "попълнение" на уличните кучета
14.12.2009 16:59
проблемът е в това че уж ги скопяват уличните кучета а то не е така виждал съм маркирано куче пък с малки явно отчитат че са ги кастрирали пък то не е така нали иначе ще останат без работа
цитирай
24. diso - Не знам откъде се появи кученцето,
14.12.2009 18:05
но изглеждаше добре хранено.
цитирай
25. riba - но изглеждаше добре хранено
14.12.2009 18:25
когато са малки и сучат изглеждат добре хранени, но след това стават само кожа и кости
цитирай
26. diso - За съжаление,
14.12.2009 23:39
каквито и законодателни мерки да се приемат, те не се спазват. Трябва да се наблегне на неизбежността на спазването на закона.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3308571
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930